۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۱۵۱۴۲
امام جمعه بهشهر:

رفع فقر و محرومیت از چهره کشور رسالت مهم کمیته امداد است

امام جمعه بهشهر، تأسیس کمیته امداد را نشان دهنده دغدغه امام خمینی نسبت به امور محرومان جامعه دانست و گفت: امروز این نهاد حمایتی در سایه دعاهای قشر محروم جامعه به یک مجموعه ارزشمند و آبرومند در جامعه دینی مشغول خدمت رسانی است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه  شهرستان بهشهر عصر امروز در جلسه شورای اداری مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در اردوگاه عباس آباد بهشهر افزود: توجه به رفع محرومیت ها، افزایش مشارکت مردمی و توانمندسازی از مه مترین وظایف مدیران در امداد است.

وی با بیان این که کمیته امداد یکی از مهم ترین یادگار های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در رسیدگی به امور محرومان جامعه است، افزود: این نهاد ارزشمند در طول دوران فعالیت خود، خدمات ارزشمندی در جهت رفع مشکلات خانواده های محروم ارائه کرده است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی داشتند، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فقرا و محرومان جامعه بسیار دغدغه مند عمل می کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در سخنرانی های خود بر ضرورت رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان جامعه تأکید می کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با حضور و همراهی همین اقشاربه پیروزی رسید و امروز همه مسؤولان در برابر این قشرهای مهم جامعه وظیفه دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، رسیدگی به امور محرومان یکی از مهم ترین شعارهای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این مسیر مسؤولان و مدیران نظام باید از همه ظرفیت های موجود به منظور رفع دغدغه های محرومان و مستضعفان جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که اگر به همه دستورات دینی به خوبی و نحو شایسته عمل شود به حتم ریشه فقر و محرومیت از جامعه اسلامی خشکانده خواهد شد، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته است به این مبانی دینی عمل نشده است.

امام جمعه بهشهر، تأسیس کمیته امداد را نشان دهنده دغدغه امام خمینی(ره) نسبت به امور محرومان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز این نهاد حمایتی در سایه دعاهای قشر محروم جامعه به یک مجموعه ارزشمند و آبرومند در جامعه دینی مشغول خدمت رسانی است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که کمک خیران به فقرا و نیازمندان نقش بسزایی در کاهش فقر و فاصله طبقاتی دارد که باید این سنت حسنه ترویج شود، خاطرنشان کرد: مردم ما سخاوتند و از بینش بالایی برخوردار هستند و باید با فرهنگ سازی مناسب کمک به نیازمندان، آنان را وارد عرصه کرد تا همه از زندگی آبرومندانه برخوردار شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه ما باید نسبت به همنوع خود احساس تکلیف کنیم و این جزء سفارشات دینی و قرآنی است، تصریح کرد: انجام کار خیر به ویژه کمک به محرومان و فقرا از یک ارزش مادی و معنوی بسیای برخوردار است.

حجت الاسلام جباری بر ضرورت تقویت مشارکت خیران در بهبود وضعیت معیشیتی و اقتصادی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: در حال حاضر خیران نیک اندیش بسیاری در کشورمان وجود دارند که بدون ذکر نام و نشانی از خود در مسیر خیر و خدمت گام بر می دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و افزود: توانمند سازی این اقشار در کاهش مسأله فقر و محرومیت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر از خدمت به محرومان و قشرهای آسیب پذیر به عنوان یک اقدام خداپسندانه و آن را بهترین ذخیره الهی عنوان کرد و گفت: در 38 سال اخیر و با تلاش ها و حمایت های نظام اسلامی اقدامات حمایتی بسیاری از خانواده های محروم و مستضعف صورت گرفته است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادهای حمایتی کشور در راستای تحقق سیره علوی در کشور گام بر می دارند، افزود: همان طور که نخستین امام شیعیان از هیچ فرصت و کوششی برای کمک به فقرا و مساکین دریغ نمی کرد امروز نیز نظام اسلامی در جهت تحقق آن آرمان ها و ارزش های دینی از همه ظرفیت ها استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمات کمیته امداد بسیار ارزشمند و مقدس در نزد خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به این نهاد بسیار علاقه و توجه خاصی داشتند، زیرا معتقد بودند به محرومان جامعه باید توجه کافی شود. 

امام جمعه بهشهر افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به خوبی با شناسایی نیازمندان و دریافت کمک های مردم نوع دوست، به خانواده های دارای مشکل مالی کمک می کند که باید در این خصوص از تلاش های مردم و مسؤولان قدردانی کرد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که طبق روایات شخصیت هرکس به روح و روان، معنویت و خصال نیک او است، گفت: انسان می تواند در پرتو خدمت به دیگران به تکامل روحی و ارتقای معنوی دست پیدا کند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که یک مدیر اگر اخلاص داشته باشد هم به دیگران کمک می کند و هم در سایه دعای دیگران به نورانیت دست می یابد، افزود: انسان در پرتو کمک به دیگران به جایگاه بلند معنوی دست می یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که یک مدیر موفق و مسلمان باید در کار اخلاص و قاطعیت داشته باشد، گفت: یک مدیر باید لحظه به لحظه تفکر و تامل داشته باشد و سنجیده رفتار کند.

امام جمعه بهشهربا بیان این که یکی از ویژگی‌های فرد مسؤول در نظام جمهوری اسلامی این است که مردم دوست و مردم دار باشد، خاطرنشان کرد: شناخت راه، شناخت رهبر و شناخت دشمن سه مسؤولیت مهم ما در جامعه امروز است.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین شیوه‌های حمایتی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است که این نهاد در قالب سیاست‌های جدید توجه خاصی به این مسأله داشته است و باید در ادامه با قوت بیشتری ادامه یابد./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات