۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۱۵۱۷۴
با معرفی نفرات برتر؛

نخستین جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها به کار خود پایان داد

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها ازسری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور مهمانان کشوری و استانی در خراسان جنوبی برگزار شد و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.
جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها ازسری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) امشب با حضور مهمانان کشوری و استانی در خراسان جنوبی برگزار شد.

هیأت داوران به پشتوانه چندین دوره برگزاری جشنواره های کشور توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و همراهی و همفکری استادان و مسؤولان استان در اتاق فکر جشنواره به بررسی و امتیازدهی آثار در چند مرحله اقدام کرد.

از میان 610 اثر از 215 شاعر سراسر کشور که به دبیرخانه جشنواره رسید، 3 نفر به عنوان نفرات نخست تا سوم بخش شعر کودکان و نوجوانان و 5 نفر به عنوان شاعران قابل تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش ویژه جشنواره در عین ارزشمند بودن برخی آثار از جهت محتوا، به لحاظ کشفیات شاعرانه و فنون ادبی اثر قابل گزینشی تشخیص داده نشد زیرا هیچ یک از آثار این بخش علی رغم دارا بودن تعهد شاعرانه و احترام به ارزش های اسلامی از نظر اندیشه نو، زبان شاعرانه و موضوع بدیع به کسب حداقل امتیاز لازم توفیق نیافت.

از 610 قطعه شعر در جشنواره، 59 قطعه قابل درج در کتاب جشنواره شعر رضوی سال 96 تشخیص داده شده است، آثار رسیده به جشنواره در 2 قالب شعر کلاسیک و آزاد بود.

بر این اساس و با توجه به نتایج هیأت داوران جشنواره شعر رضوی، طوبی زارع از استان یزد، سمیه تورجی از استان فارس، مریم مهدوی نیا از استان خراسان جنوبی، فاطمه احمدزاده از استان یزد و سید محسن موسوی از استان خراسان جنوبی به عنوان 5 نفر شایسته تقدیر در بخش شعر کودکان و نوجوانان جشنواره شناخته شدند که به هر کدام از این افراد لوح سپاس به همراه مبلغ 5 میلیون ریال اهدا شد.

همچنین سید اکبر سلیمانی از استان کهگیلویه و بویراحمد، پیام جهانگیری از استان اردبیل و الهه صفری از استان آذربایجان غربی به عنوان نفرات نخست تا سوم این جشنواره انتخاب شدند.

به نفرات نخست تا سوم به ترتیب تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال اهدا شد./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات