۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۱۵۳۶۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

شناخت سیره عملی اهل بیت بهترین راه ثبات فرهنگی است

مدیر حوزه های علمیه لرستان شناخت سیره عملی اهل بیت(ع) را بهترین راه ثبات فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این راستا حوزه و نهادهای فرهنگی و آموزشی با معرفی الگوهای اسلامی همچون امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به جوانان جامعه را از الگوهای غربی دور سازند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برای رسیدن به ثبات فرهنگی در جامعه بهترین راهکار شناخت سیره عملی اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه الگو برداری از سیره عملی بزرگان دین بهترین راه و عمل برای خود سازی و تقویت اخلاق و معنویت در جامعه است، افزود: در این راستا ابتدا باید اهل بیت(ع) را بشناسیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان به نقش مبلغان و حوزه در بصیرت بخشی و تبیین سیره عملی اهل بیت(ع) و ائمه معصوم(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا حوزه و روحانیت رسالت خطیری بر دوش دارد که باید به آن عمل کند تا در جامعه شاهد رشد و ثبات فرهنگی شویم.

وی اظهار داشت: مبلغان، روحانیت و اساتید حوزه باید اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع)، بانوان بزرگ دین همچون حضرت فاطمه و معصومه(س) و دیگر بانوان بزرگ دین را به جامعه به عنوان الگو معرفی کنند.

حجت الاسلام میناپور ادامه داد: اگر الگوهای اسلامی را به عنوان الگوی عملی به جامعه بشناسانیم در رشد و ثبات فرهنگی جامعه نقش آفرین خواهیم شد و اگر این اقدامات در حد شعار و به دور از عمل باشد، موفق به مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نخواهیم شد.

وی در ادامه یادآور شد: در عصر حاضر مادران و همسران شهدا محافظ و نگهبان ارزشهای دینی و الهی هستند و می توانند الگویی مناسب برای دیگر بانوان جامعه باشند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان ادامه داد: کسانی که در عرصه دین وظیفه تبلیغ و ترویج آموزه های دینی را بر دوش دارند باید این الگوها را به زنان جامعه امروز معرفی کنند این قشر را نسبت به هجمه ها و آسیب های فرهنگی هوشیار کنند.

وی اظهار داشت: دوری از ارزشها و سنت های دینی موجب سردرگمی خانواده ها و در معرض خطر قرار گرفتن بنیان خانواده شده و این نهاد تحت تأثیر هجمه ها و آسیبهای حاصل از فرهنگ غربی قرار می گیرد.

حجت الاسلام میناپور افزود: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی جامعه، مدارس، دانشگاه ها و به ویژه حوزه و نهادهای فرهنگی و اجرایی با معرفی الگوهای اسلامی به دختران و جوانان باید جامعه را از الگوهای غربی دور سازند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات