۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۵۳۹۶
معاون آموزش حوزه علمیه ایلام:

حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن و کرامت انسانی او است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن و ارزش و کرامت انسانی بوده و عفت زن مهمترین عنصر برای شخصیت او است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه های علیمه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین اظهار داشت: حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن و ارزش و کرامت انسانی او است.

وی افزود: عفت زن مهمترین عنصر برای شخصیت زن است و عفت در زن وسیله ای است که برای او تعالی و تکریم به بار می آورد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز دست هایی پشت پرده است و در تلاش هستند که عفت، عصمت و حجاب زنان ما را به تدریج مخدوش کنند و به وضع اسفناکی تبدیل کنند پس بر همه ما واجب است که نگذاریم عزت، احترام و شرف زنان سرزمینمان دستخوش چنین تحولاتی قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: از نظر غربی ها و فرهنگ غربی یکی از ارزش هایی که برای زن ترسیم شده این است که با وجود خود و شخصیت خود زمینه لذت و بهره مندی دیگران را فراهم آورد و این جز خفت و خواری بیش برای زنان نیست و این بزرگترین اهانت به زن در فرهنگ غربی است.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام بین زن و مرد یک حفاظ و یک حجابی وجود دارد ولی این بدان معنا نیست که زن ها عالمی جداگانه از عالم مردها دارند، گفت: زن و مرد در جامعه با همدیگر زندگی می کنند و همه جا با همدیگر سروکار دارند و مشکلات اجتماعی را زن ها و مردها با همدیگر حل می کنند و خانواده را با همدیگر اداره می کنند، اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده باید حتما حفظ شود و این یک نکته بسیار مهم در الگوسازی اسلامی است و اگر این نکته رعایت نشود همان مشکلاتی که دنیای غرب امروزه با آن مواجه است پیش می آید.

این مدرس حوزه تصریح کرد: پوشش مناسب زنان و ارتباط متین و محترمانه مردان با زنان در محیط کار و در جامعه باید به نحو احسن حفظ شود و کشور عزیز ما ایران تنها کشوری است که برای روابط بین زن و مرد در اجتماع و در معاشرت های روزمره خود حدود و ضوابط مشخص و معین دارد ضوابطی که در هیچ جای دنیا رعایت نمی شود و فسادهایی ر ا رقم می زند.

وی ادامه داد: این وظیفه سنگینی است و باید به رعایت حجاب و عفاف در جامعه اهتمام ورزند و نگذارند که میکروب های فساد در کالبد سالم جامعه ما نفوذ کند و مراقب حیله های دشمنان باشند چرا که دشمنان ما با از بین بردن استحکام زندگی خانوادگی سعی در تزلزل نظام و جامعه اسلامی ما دارند و ما باید نسبت به این مساله هوشیار باشیم.

حجت الاسلام سلیمی در پایان ابراز کرد: برای جلوگیری از این آلودگی باید جلوی نفوذ آن عواملی که منجر به فساد می شوند گرفته شود و بهترین کار برای این مساله پوشش درست و پرهیز از آرایش ها و جلسات و معاشرت های نا به جا در همه محیط ها است که البته منظور ما این نیست که بگوییم زن و مرد اصلا نباید با همدیگر حرف بزنند و در هیچ مجامعی وارد نشوند و اگر کسی بخواهد از این صحبت ها چنین برداشت هایی را استنباط کند این مکر و ترفندی بیش نیست./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات