۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۴۱۵

اعلام نفرات برگزیده جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری

جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.
جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،‌ حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، در جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که امشب در سالن اجلاس شرکت توزیع نیروی برق ارومیه برگزار شد، گفت: اعمال مردم، به ائمه اطهار(ع) عرضه می شود و و در اشعار شاعران رضوی، ائمه اطهار نظارت دارند.

وی ادامه داد: اشعار ائمه اطهار، از سوی پروردگار متعال هدایت و در قلوب شاعران، ساری و جاری می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: شاعرانی که در مدح ائمه اطهار (ع) شعر گفته اند، باید به اشعار خود افتخار کنند. همچنین شنودگان این اشعار نیز از شنیدن چنین اشعاری فخر بورزند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی که به ائمه اطهار (ع) توجه دارد، سبب خیر و منفعت در دنیا و آخرت می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به میزبانی ارومیه، بیان کرد: از تمام کسانی که با برپایی و حمایت از این جشنواره پر برکت، باعث و  بانی خیر شدند، تقدیر و تشکر دارم.

گفتنی است، در بخش داخلی، بلال کمالی از تبریز، مهناز صابونی از تهران، حسن قلی پور از چایپاره، روزبه صمدی از اردبیل و سجاد صافی حوری از ارومیه حائز رتبه اول تا پنجم شدند.

در بخش بین‌الملل، عاصی نصرت آغا اوغلو از عراق، نهادخضر کاها اوغلو از عراق و صادق بشیری از عراق به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

همچینین از محمد میلانی از ارومیه، امراه اسدی از پلدشت و وحید طلعت  از ارومیه، به پاس تلاش در راستای ترویج فرهنگ رضوی تجلیل به عمل آمد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات