۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۴۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ساز تبلیغ کلام الهی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برگزاری مسابقات قرآن را زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی و بهانه ای برای وارد کردن دستورات قرآن به متن زندگی و جامعه دانست.
نشست خبری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی سه شنبه در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در محل این اداره، برگزاری مسابقات قرآن را زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی و بهانه ای برای وارد کردن دستورات قرآن به متن زندگی و جامعه دانست.

وی قرآن را راه نجات انسان و گمشده جامعه بشری دانست و با بیان این که این کتاب آسمانی پیام الهی و برنامه زندگی بشریت است، تصریح کرد: مسابقات قرآن زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی و بهانه ای برای عمل به دستورات آن در زندگی و جامعه است؛ همچنین برگزاری هر برنامه قرآنی در راستای تبلیغ و بیان معارف کلام اهل بیت و ائمه اطهار نقش موثر و بسزایی دارد.

برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ساز تبلیغ کلام الهی است 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزاری مسابقات قرآنی را زمینه ساز تبلیغ کلام الهی دانست و با بیان این که خدمت به قرآن در همه زمینه ها از جمله نوشتن و قلم زدن ارزشمند است، اظهار کرد: حضور گسترده مردم و علاقه مندان در مسابقات قرآنی بیانگر انعکاس و اطلاع رسانی ارزنده از سوی رسانه ها بوده و این کتاب آسمانی بهترین ابزار در صیانت نسل جوان از هجمه های فرهنگی دشمن و به معنای واقعی کلمه ابزار رشد دینی جامعه اسلامی است.

حضور ۶۱۸ متسابق در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی

حجت الاسلام احمد زاده با بیان این که در چهلمین دوره مسابقات قرآن ۶۱۸ متسابق به تفکیک ۲۹۹ متسابق آقا و ۳۱۹ متسابق بانو به مرحله استانی راه پیدا کردند، ابراز کرد: این تعداد متسابق در ۱۱ رشته شامل، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، اذان، تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن و حفظ و معارف احادیث رقابت می کنند.

وی با بیان این که در راستای توجه و تاکید متسابقان در هر دو بخش و قرآنی شدن فضای شهر مسابقات امسال در دو تاریخ متفاوت برگزار می شود، یادآور شد: مسابقات بانوان از ۱۴ الی ۱۶ مردادماه در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید کامیاب واقع در نبش سناباد ۳۵ و  مسابقات آقایان از ۱۷ الی ۲۰ مردادماه در مهدیه امام خامنه‌ای واقع در ساختمان اداره‌کل برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: اختتامیه مسابقات خواهران رو دوشنبه 16 مردادماه ساعت 20 در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید کامیاب و اختتامیه مسابقات برادران نیز جمعه 20 مرداد ساعت 20 در حسینیه امام خمینی واقع در خیابان فدائیان اسلام برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان این که آزمون استانی رشته های معارفی(تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم) روز پنج شنبه 12 مرداد برگزار می شود، بیان کرد: محل برگزاری مسابقات در سه پایگاه مهدیه امام خامنه ای، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امامزاده شعیب سبزوار و بقعه بی بی حسنیه تربت حیدریه است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات