۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۵۴۳۲

دیدار آیت الله اشرفی شاهرودی با آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله اشرفی شاهرودی، از علمای حوزه علمیه خراسان با حضور در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار آیات اشرفی شاهرودی و مکارم شیرازی دیدار آیات اشرفی شاهرودی و مکارم شیرازی دیدار آیات اشرفی شاهرودی و مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از علمای حوزه علمیه خراسان و استاد خارج فقه و اصول حوزه، شامگاه سه شنبه 10 مرداد ماه با حضور در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

براساس این گزارش، بیان برخی مباحث فقهی و تبادل نظر درباره آخرین مباحث علمی در حوزه علمیه از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که طرفین افزون بر بحث و تبادل نظر بر ارتقای کمی و کیفی دروس حوزوی در میان طلاب تاکید کردند.

در بخشی از این دیدار موضوع مصرف زکات منابع آن در جامعه اسلامی مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار گرفت و طرفین دیدگاه علمی و فقهی خود را در این باره اعلام کردند.

همچنین حجت الاسلام پهلوان، از شاگردان ممتاز آیت الله اشرفی شاهرودی و اعضای موسسه فقهی وی، در این دیدار به ارائه گزارشی مختصر از موسسه فقهی آیت الله اشرفی شاهرودی پرداخت که مورد تحسین حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرار گرفت و این مرجع تقلید شخص آیت الله اشرفی شاهرودی را به سبب این اقدامات مورد تمجید قرار داد.

گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سفر زیارتی به مشهد مقدس که از اول مردادماه آغاز شده است، ضمن زیارت مضجع شریف امام هشتم(ع) به اجرای برنامه های علمی و تبلیغی، اقامه نماز جماعت صحن جامع رضوی بارگاه منور رضوی و دیدار با علما و شخصیت های برجسته حوزه علمیه می پردازد./864/ 202/ص

 

ارسال نظرات