۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۵۴۵۱
مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه بوشهر:

زنان سهم بزرگی در مدیریت فرهنگی و انقلابی جامعه دارند

رییس کمیته بانوان مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حضرت امام خمینی به خوبی می دانستند که سهم زنان در مدیریت فرهنگی و انقلابی جامعه سهم عظیمی است از این رو عنایت ویژه ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه خواهران داشتند.
فرهنگ

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، فاطمه یوسفی در جلسه شورای مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: هدف از تشکیل حوزه های علمیه را تداوم حرکت انبیا و اوصیای الهی، نشر معارف دین، حفظ ارتباط مردم با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، از این رو براساس آن اهداف مقدس است که انقلاب عظیمی در شکل گیری حوزه علمیه و خصوصا حوزه های علمیه خواهران صورت گرفته است.

رییس کمیته بانوان مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: حضرت امام خمینی به خوبی می دانستند که سهم زنان در مدیریت فرهنگی و انقلابی جامعه سهم عظیمی است از این رو عنایت ویژه ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه خواهران داشتند و امروز بحمدالله امام خامنه ای حوزه های علمیه خواهران را پدیده بزرگ و عظیمی می دانند که دارای برکات فراوان و مایه آبروی انقلاب است.

مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه (س) بوشهر بیان داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران مهد پرورش انسانهای عالم و پژوهشگر ساز است و حوزه ها سدی نفوذ ناپذیر در مقابل جنگ فوق نرم غرب شده اند.

وی افزود: بنابراین زمانیکه هدف و شان حوزه از جایگاه والایی برخوردار است و این حوزه علمیه منشأ ظهور و بروز خیرات و برکات فراوان شده، وظیفه شرعی و انسانی اقتضا می کند که برای حفظ و تحکیم آن شعائر تلاش مداوم و پیگیر داشته باشیم و بدانیم که همه ما در این امر باید سهیم باشیم چرا که یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة  وقتی که انسجام و یکدلی باشد موفقیت بشر است.

یوسفی گفت: هدف از تشکیل مجمع خیرین  رونق بخشی و تقویت حوزه های علمیه خواهران در تمام زمینه های علمی، فرهنگی، اخلاقی و عمرانی و مهمتر از همه خیر سازی و نشر مهربانی و تلطیف کردن فضای حوزه های علمیه خواهران و فضای جامعه و به قولی کمک به حال خوب و خوش معنوی خواهران طلبه و خانواده های محترم و همه ی عزیزانی که  طالب فیضند دانست.

یئیس کمیته بانوان مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: بنابر آیه قرآن السابقون بالخیرات اولئک المقربون، حیف است که عقب بمانیم و نباشد آن روزی که حسرت بخوریم که می شد کاری کرد.

مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه (س) بوشهر بیان کرد: از کلیه خواهران عزیزم دعوت میکنم که بنابر وسع و توانمندی، خود و عزیزانشان را در این فیض سهیم نمایند و مشوق دیگران به این امر باشند، چرا که تشویق به  عمل خیر بسیار پسندیده است.

یوسفی اظهار داشت: هر چیزی همجنس خود را می سازد، کار خیر، کار خیر تولید می کند، قدم خیر، قدم خیر دیگری را سبب می شود، لذا مبلغ خوبیها و نیکیها می باشد./۸۴۶/د102/ب1

ارسال نظرات