۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۱۵۴۹۸
حجتی:

حضورم در دولت بعد منوط به نظر رییس جمهور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حضور در دولت بعد با بنده صحبت‌هایی شده است اما تابع نظر رییس جمهور هستم.
حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضورش در دولت بعد، گفت: در این رابطه صحبت هایی با من شده است ولی با این وجود تابع نظر رییس جمهور خواهم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید، گفت: ما نباید نمره‌ای به خود بدهیم، بلکه نمره را باید عزیزان تولیدکننده و بخش کشاورزی و هموطنان به ما بدهند. در اینجا لازم می‌دانم به خاطر نقاط ضعف و نارسایی‌هایی که وجود داشته است عذرخواهی کنم ، وگرنه در ارتباط با نمره دادن اصلاً اهل نمره دادن به خود نیستم.

وی در مورد تولیدکنندگان و گله‌مندی آنها از واردات در مورد یک سرمایه گذار امریکایی که به تولید واکسن تب برفکی در کشور اقدام کرده است، گفت: مسؤولیت اول ما حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی است از جمله همان واکسن تب برفکی که البته تولیدکننده آن را نیز می‌شناسم. بنده از مؤسسه تولیدی آنها بازدید کرده و مورد حمایت ما هستند.

حجتی ادامه داد: همچنین با شرکت‌های دانش بنیانی که در حال تشکیل هستند نیز روز به روز موجبات پشتیبانی و توسعه آنها را فراهم می‌کنیم و سلولهای مورد نیاز آنها را از طریق انستیوی رازی در اختیاری آنها قرار می‌دهیم و طی نظام قراردادی با آنها برنامه ریزی می‌کنیم تا بتوانند این محصول را تولید کنند؛ نگرانی در این زمینه وجود ندارد انشاالله روزی باشد که احتیاجی به هیچ واردکننده‌ای نداشته باشیم.

وزیر کشاورزی در مورد احیای بافت های فرسوده با بیان اینکه این مصوبه اوایل دولت یازدهم ابلاغ شد و به  اجرا نیز درآمد، یاد آور شد: در آن زمان بنا بود درختان افتاده و ریشه کن را برداشت کنند و در قانون برنامه ششم مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد که بنا شد به طور کلی هر نوع بهره‌برداری از جنگلها متوقف شود که الحمدالله این موضوع از سال گذشته آغاز شده است و قراردادهایی که اتمام یافته بود به هیچ وجه تجدید نشد و از خرداد طی برنامه‌های بقیه قراردادها (ده ساله) با یک نظامندی مطلوب با طرفهای قرارداد مذاکره شد و ختم پیمان اعلام شد و ماهانه حدود 10 تا 15 قرارداد خاتمه پیدا می‌کند.

حجتی ادامه داد: با روندی که تاکنون دنبال شده است بیش از 50 درصد قراردادها تا امروز منتفی است و تا آخر امسال این موضوع کاملاً محقق می‌شود.

وزیر کشاورزی در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه در مورد تولید کودهای شیمیایی و اینکه ما توان تولید کودهای غیرپتروشیمی را داریم ولی این کودها وارد می‌شود خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم هیچ چیز وارد نشود و همچنین نمی‌توانیم بگوییم آنچه که وارد می‌شود هم تولید شود اما برخی کوتاهی‌هایی که در تولید داخلی می‌شود مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید مراحل ثبت و استانداردسازی را طی کند که البته بخش عمده‌ای از آنها در 2 الی 3 سال اخیر ثبت و استاندارد خود را پشت سر گذاشته‌اند و مورد حمایت ما قرار دارند و اگر هم قرار باشد وارداتی را بیاورند مورد حمایت تعرفه‌ای قرار می‌گیرند.

حجتی در مورد اولویت اصلی وزیر بعدی در این وزارتخانه، یادآور شد: به نظر من اولویت همان سیاست هایی است که در دولت یازدهم مطرح شد و جزء برنامه‌های دولت بوده و در چارچوب برنامه ششم عنوان شده  و اساس بر افزایش بهره‌وری قرار دارد و باید کاهش فشار بر منابع طبیعی و پایه همچون آب، محیط زیست و... را مدنظر قرار دهیم تا سازگار با طبیعت و همراه با آن بهره‌برداری انجام شود.

وی اظهار کرد: اگر ما سازگار با طبیعت بهره‌برداری کنیم می‌توانیم تولید اقتصادی داشته و هم اینکه  نیازهای خود را تامین کنیم اما شرط آن این است که با تکنولوژی روز و ابزار کارآمد در این عرصه عمل کنیم./۸۱۶/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات