۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۱۵۵۰۶
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون قزوین مطرح کرد؛

ضرورت بهره برداری از ظرفیت حرم اهل بیت برای فرهنگ سازی در جامعه

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون قزوین گفت: بهره برداری از ظرفیت های حرم رضوی و حضرت معصومه در راستای فرهنگ ایده آل نیست و مسؤولان فرهنگی کشور و همچنین مسؤولان حرم ها باید تلاش کنند تا هم از جهت معنوی و هم از سایر جهات آن را توسعه دهند تا زمینه و فضایی مناسبتر فراهم شود.
حجت الاسلام مصطفایی

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نقش حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ترویج معنویت در ایران، گفت: هر دو شهر مشهد و قم پناهگاه شیعیان و حتی افراد غیر ایرانی بوده و به مرکز علم و فقاهت تبدیل شده است، در واقع وجود این بزرگان سبب افتخار و برکت ایران و مسلمانان بوده و در هر دو دنیا پناهگاه هستند و کسی دست خالی از درگاهشان بازنمی‌گردد.

وی درباره میزان و امکان بهره برداری مسؤولان فرهنگی کشور از ظرفیتهای این حرم های مطهر ابراز داشت: در حال حاضر در تولیت های این مکانها فعالیت های ارزشمند فرهنگی انجام می‌شود که هر یک به نوعی مهندسی فرهنگی به شمار می‌آید، که اعزام افراد ناتوان و مناطق دور به مشهد مقدس از جمله این فعالیتها است.

حجت الاسلام مصطفایی در ادامه افزود: همچنین در زمینه حجاب و سبک زندگی اسلامی فعالیت هایی صورت گرفته که موثر بوده و می‌توان در زندگی از آنها الگوبرداری کرد.

وی سپس با بیان اینکه میزان بهره برداری مسؤولان از ظرفیتهای حرم های مطهر در حد ایده آل نیست اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت های حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در راستای فرهنگ ایده آل نیست و مسؤولان فرهنگی کشور و همچنین مسؤولان حرم ها باید تلاش کنند تا هم از جهت معنوی و هم از سایر جهات آن را توسعه دهند تا زمینه و فضای مناسبتر فراهم شود.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون قزوین به راه های رسیدن به ثبات فرهنگی اشاره کرده و گفت: برای رسیدن به ثبات فرهنگی و دینی در جامعه ایرانی باید از رفتار، منش، افکار و وصایای اولیای دین و خاندان اهل بیت(ع) الگو بگیریم./955/ت303/ب1

ارسال نظرات