۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۵۵۱۶
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فضای فرهنگی خراسان شمالی منسجم و مقاوم است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های شایسته مسؤولان خراسان شمالی از برنامه‌های فرهنگی، گفت: فضای فرهنگی در این استان قوام و انسجام مناسبی دارد.
علی مرادخانی - معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: فضای فرهنگی در این استان قوام و انسجام مناسبی دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، اضافه کرد: جشنواره تئاتر رضوی به‌خوبی در جامعه هنری منطقه نفوذ یافته و اکنون جایگاه مناسب خود را به دست آورده است؛ به‌گونه‌ای که با استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مرادخانی با بیان اینکه این جشنواره از نظر کیفیت سال به سال بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در این جشنواره از نظر کیفی کارهای مناسبی را شاهد بودیم که این به برکت عنایات امام رضا (ع) است.

وی تصریح کرد: با وجود این همچنان به هدایت‌ها و حمایت‌های بیشتر امیدوار هستیم تا جشنواره پر پیمانه‌تر برگزار شده و از مرزهای جغرافیایی کشور ما فراتر برود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر افزایش حمایت‌های استان از جشنواره تئاتر رضوی، اظهار کرد: امسال برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد؛ اما انتظار می‌رود کمک‌های استان بیشتر شود.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست، اظهار کرد: جشنواره تئاتر رضوی نشان داد که اگر کار هنری ارزشی و دینی دارای محتوا بوده و برای همه مخاطبان تولید شود تأثیرگذاری و جریان سازی اجتماعی مناسبی در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره نباید محدود به چند روز برگزاری آن باشد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم بعد از اختتامیه فضای مستمر کار آموزشی و مبادله مفاهیم وجود داشته باشیم.

به گفته شفیعی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که جشنواره رضوی تبدیل به یک دانشکده رضوی شود تا هنرمندان و مردم بیش‌ازپیش با فرهنگ رضوی آشنا شوند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم در این دیدار، اظهار کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی؛ اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی منظومه‌ای را ایجاد کرده و در بخش فرهنگی به‌صورت هماهنگ فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری شایسته جشنواره تئاتر رضوی تمام ارکان استان پای کار آمده‌اند، افزود: انسجام و هماهنگی موجود در بخش فرهنگ استان قابل تقدیر است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات