۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۵۲۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پاسداشت مناسبت‌های انقلابی هستند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در بزرگداشت ایام‌الله، گفت: رسانه‌ها بازوی توانمند پاسداشت مناسبت‌های انقلابی و ملی هستند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با مدیران رسانه‌های استان، با قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در گرامیداشت ایام‌الله، اظهار کرد: رسانه‌ها بازوی توانمند این شورا در پاسداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی هستند.

وی نقش رسانه‌ها و صداوسیما را در پاسداشت مناسبت‌های انقلاب نقشی مؤثر دانست و افزود: رسانه‌ها از ارکان اصلی در گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی هستند به‌گونه‌ای که با ورود به‌موقع و جریان ساز آنها در مراسم، همیشه شاهد حضور گسترده و باشکوه آحاد مردم در صحنه هستیم.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به حضور قریب به نیم میلیون نفری مردم در مناسبت‌های استان در سال گذشته، اضافه کرد: نقش رسانه‌ها در تنویر و تهییج افکار عمومی و اطلاع‌رسانی مناسبت‌ها بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: با توجه تأثیرگذاری و گستردگی مخاطبان رسانه‌های مختلف ازجمله رسانه ملی، افراد جامعه اطلاعات عمده خود را از این رسانه‌ها دریافت می‌کنند و این ظرفیت بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گفت: رسانه‌ها با ایفای نقش مطلوب خود در حوزه فرهنگ می‌توانند سد محکمی در برابر هجمه فرهنگی دشمن ایجاد کند که اگر این اتفاق بیفتد گام بعدی ایجاد جبهه تهاجمی در برابر توطئه‌ها و ناتوی فرهنگی دشمن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته در استان شاهد برگزاری بیش از 20 هزار برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و غیره بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: تعامل بین نهادهای مختلف در استان مطلوب بوده و با تعامل خوب و مثبتی که بین شورا و سایر نهادهای عضو جاری است سال به سال به مطلوبیت و کیفیت اجرای مراسم چه در حوزه تصمیم‌گیری و چه در حوزه اجرا افزوده می‌شود.

امیرهوشنگ آذردشتی، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی نیز در این دیدار با گرامیداشت 12 مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: طبق فرموده قرآن کسانی می‌توانند شعائر الهی را بزرگ بدارند که خود تقوای قلب داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیار مهم هست که یک پیام از چه رسانه‌ای، به چه مخاطبانی و با چه تأثیری گذاری بیان شود، انتقال پیام به مخاطب را نوعی هنر دانست و گفت: امروز با وجود رسانه‌های متعدد جمعی و گروهی نحوه انتقال هنرمندانه و بدیع پیام به مخاطب و مخاطب شناسی بسیار اهمیت دارد.

آذردشتی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: اگر از قالب هنر بتوانیم درست، متعهدانه و هنرمندانه استفاده کنیم و ظرفیت صحیح آن را به کار ببریم می‌توانیم مردم را به‌سوی خود معطوف کنیم.

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 و به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای انسجام‌بخشی به مناسبت‌های ملی و مذهبی تأسیس شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات