۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۱۵۵۳۵
یادداشت؛

خشم و خوف تروریست‌ها

داعش و گروه‌های تروریستی در گام نخست گسترش اقدامات ضد امنیتی، گرچه در برابر اقتدار ایران اسلامی بسیار خشمگین‌اند؛ اما به دلیل خوف و ناامیدی، از انجام هر اقدامی عاجزند و خود را پیش از شروع بازی، شکست خورده می‌دانند.
تروریست

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، این روزها گروهک‌های تروریستی و معاند تحت حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی عربی، صهیونیستی و غربی در وضعیتی پارادوکس گونه در برابر ایران قرار گرفته‌اند. از سویی از پاشیده شدن شبکه تبلیغی خود در ایران و هلاکت بیش از 170 نفر از آنان در سوریه در پی حمله موشکی سپاه به خشم آمده‌اند و از سویی دیگر از نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی هراس دارند و اگر هراس هم نداشته باشند، امیدی به موفقیت ندارند.

داعش پس از شکست در عراق و سوریه و ناامید شدن از فاز نظامی و جنگی در برابر کشورهای اسلامی، تصمیم گرفته است که از فاز جنگی و نظامی عبور کند و به فاز امنیتی وارد شود؛ از این رو بسیاری از اعضای این گروه تروریستی به کشورهای مختلف روانه شده‌اند تا اقدامات ضدامنیتی انجام دهند. ورود داعش به افغانستان نیز با این هدف است؛ گرچه شاید اهداف دیگری نیز در سر بپرورانند؛ البته ناگفته نماند که افغانستان طی سال‌های گذشته به پناهگاه خوبی برای تروریست‌ها تبدیل شده است که دولت افغانستان هم از این موضوع راضی نیست.

اقدام کور داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح را به واکنش شدید واداشت تا ضمن جمع آوری و دستگیری تمامی عناصر مرتبط با داعش در کشور، به آنان تفهیم کند که پاسخ ترقه‌بازی، موشک است. این پاسخ نیروهای مسلح و جدیتی که با پشتوانه مردم در این نیروها برای مقابله با گروهک‌های تروریستی به وجود آمده است، داعش را در اجرای طرح‌های ضدامنیتی خود در ایران و مرزهای ایران ناکام گذاشته است.

سفرهای چند روز اخیر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به جنوب شرق کشور و تاکید بر تقویت امنیت مرزها نیز نشان می‌دهد که ایران سد محکمی در برابر نفوذ داعشی‌ها در کشور کشیده است و در این راستا دولت پاکستان را هم پای کار آورده است تا هر دو کشور از امنیت بهره ببرند.

لذا داعش و یا بهتر بگوییم کشورهای مرتجع عربی و رژیم صهیونیستی در گام نخست اقدامات ضد امنیتی ناکام مانده‌اند و مهمترین ناکامی آنان خوفی است که از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دل‌هایشان به وجود آمده است. داعش در سال‌های اخیر دانسته است که نه تنها جایگاه و پایگاهی در میان اقوام و مذاهب در ایران ندارد، بلکه مردم ایران از داعشی‌ها بسیار متنفر هستند و در این راستا از هیچ حمایتی برای اقدام علیه این‌ها توسط نیروهای مسلح کشورشان دریغ نمی‌کنند. در واقع ایران اسلامی با امنیت پایداری که با حضور مردم در صحنه‌های مختلف به وجود آورده است، داعش را در تمامی مراحل ناکام گذاشته است و امروز پیش از آن که به طور گسترده وارد فاز امنیتی شود، شکست خورده است. این همان امنیتی است که توسط مردم در سال 67، مانع از پیشروی منافقین در کشور شد./۱۳۲۵/۱۰۲/خ

ارسال نظرات