۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۱۵۵۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هنر ابزار مناسبی برای ماندگاری ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای ماندگارسازی باورها و ارزش‌های دینی باید آنها را در قالب‌های جدید ازجمله رشته‌های مختلف هنری پیاده کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: تئاتر با موضوع دینی و مذهبی و ایرانی در کشور ما ریشه عمیقی دارد و در طول قرن‌های گذشته همواره تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته است.

وی اظهار کرد: برای ماندگارسازی باورها و ارزش‌های دینی باید آنها را در قالب‌های هنری ازجمله تئاتر پیاده کنیم و به‌صورت میدانی‌تر و در قالب‌های جدید به میدان بیاییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تئاتر آموزه‌ها را در اذهان مخاطب مجسم کرده و ماندگاری دارد، خاطرنشان کرد: در دنیای مدرن و پیشرفته امروز تأثیرگذاری هنر و تئاتر قابل‌انکار نیست و گاهی درس‌هایی که از یک اثر هنری و تئاتر می‌گیریم به‌اندازه چند کتاب است.

وی با تأکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی در نظام اسلامی، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون قدرت سلبی ما قوی بوده و جذب ضعیف داشته‌ایم در حالی که ما نمی‌توانیم کار مثبت فرهنگی را ارائه ندهیم و در عین حال بخواهیم کار منفی فرهنگی را از صحنه حذف کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه گاهی نگاه‌های تک‌بعدی ما کار را خراب کرده و مردم را نسبت به اسلام و نظام اسلامی بدبین می‌کند، تصریح کرد: در کارهای فرهنگی باید راه بازکن باشیم نه اینکه راه‌بندان درست کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید به‌وسیله معروف منکرها را کنار بزنیم، ادامه داد: باید کار اثباتی انجام داده و همت ما معطوف به معروف‌ها شود.

وی با بیان اینکه در کارهای فرهنگی باید همت ما این باشد که زاویه‌های جدید اثباتی را بازکنیم تا زوایای انحرافی نتوانند جوانان را منحرف کنند، اظهار کرد: یکی از این زوایای اثباتی برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره تئاتر رضوی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) معین الضعفا بود، افزود: یکی از اقدامات آن امام همام این بود که به ضعفای اعتقادی، علمی، فرهنگی و مادی کمک می‌کرد؛ ازاین‌رو ما هم باید به ضعفای فکری و فرهنگی و سیاسی جامعه کمک کنیم.

وی اظهار کرد: در زندگی ائمه اطهار (ع) زوایای پنهان زیادی وجود دارد که جان‌مایه‌های خوبی برای هنر و تئاتر هستند و هنرمندان باید این مسائل را در قالب هنر مطرح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: مایه‌های هنری و تئاتری در منابع دینی ما فراوان است؛ اما ما متأسفانه گاهی غافل هستیم./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات