۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۱۵۵۸۲
امام جمعه سردشت دزفول:

کنگره حج سبب اتحاد و دشمن شناسی مسلمانان می شود

امام جمعه سردشت دزفول گفت: کنگره حج سبب اتحاد و دشمن شناسی مسلمانان می شود و حجاج در این موسم عبادی سیاسی با همبستگی از استکبار جهانی اعلام برائت کنند.
نصیری امام جمعه سردشت

حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کنگره عظیم حج، اظهار داشت: مسأله امنیت جانی و روحی حجاج بیت الله الحرام بر طبق قوانین بین المللی و شرعی بر عهده کشور میزبان یعنی عربستان است.

امام جمعه سردشت دزفول در ادامه بیان داشت: اگر که دولت عربستان سعودی مدعی پیروی از دین مبین اسلام است، باید به عهد خود که تامین کننده امنیت حجاج باشد، پایبند بماند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سردشت دزفول درباره موضوع وحدت میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: مقوله وحدت امت اسلامی هم در قرآن کریم و هم در اغلب روایات تاکید فراوانی بر اهمیت آن شده است که باید همگان در قبال کفار و دشمنان یکپارچه ایستادگی کنند.

حجت الاسلام نصیری درباره لزوم وحدت بین مسلمانان، تصریح کرد: اگر میان مسلمانان جهان وحدت حاکم باشد قطعا به نفع جهان اسلام و امت اسلامی است چرا که کفار و دشمنان جرات یاوه گویی در مقابل این مکتب ناب اسلام را پیدا نمی کنند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین مسائل روز سیاسی جهان اسلام در موسم حج، ابراز داشت: کنگره عظیم حج محل بیان مشکلات روز سیاسی جهان اسلام است و حجاج به ویژه علمای حاضر در این کنگره عظیم به راه حل های مشکلات روز جهان اسلام به طور صحیح بپردازند.

امام جمعه سردشت دزفول با انتقاد از مدیریت آل سعود در کنگره حج، اظهار داشت: در سال های اخیر برای همگان ثابت شد آل سعود برای مدیریت کنگره عظیم حج صلاحیت و کفایت ندارد و حتی صحبت هایی مبنی بر اینکه کنفرانس کشورهای اسلامی این کنگره عظیم را مدیریت کند، زده شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی سردشت دزفول در پایان بیان داشت: کنگره حج سبب اتحاد و دشمن شناسی مسلمانان می شود و حجاج در این موسم عبادی سیاسی با همبستگی از استکبار جهانی اعلام برائت کنند./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات