۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۱۵۵۸۹

کرسی ملی تلاوت رضوی در تبریز برپا می شود

همزمان با برگزاری کرسی ملی تلاوت رضوی؛ سوره انفطار به صورت جمعی از سوی ۳۰۰ نفر از قاریان نوجوان و قرآن آموزان تبریز همخوانی خواهد شد.
کرسی ملی تلاوت رضوی

غفور ابراهیم پور، مسؤول اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی و فرهنگی مجمع قاریان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، مراسم کرسی ملی تلاوت رضوی با حضور قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که مراسم از ساعت 18:30 فردا پنج شنبه 12 مرداد در مسجد شهید آیت الله قاضی واقع در چهار راه باغشمال تبریز آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی با سخنرانی حجت الاسلام حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و قرائت قاری بین‌المللی قرآن کریم استاد رحیم خاکی همراه خواهد بود.

مسؤول اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی و فرهنگی مجمع قاریان تبریز با بیان این‌که حضور اقشار مختلف مردم برای شرکت در این محفل معنوی آزاد است، افزود: مدیحه‌سرایی حاج مهدی خادم آذریان و اجرای گروه مدیحه‌سرایی نور و همچنین گرداندن پرچم متبرک آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های مراسم است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: قرار است در این مراسم سوره انفطار بصورت جمعی از سوی 300 نفر از قاریان نوجوان و قرآن آموزان طرح ملی تلاوت همخوانی شود که در نوع خود بی‌نظیر بوده و چنین اتفاقی در هیچ یک از کشورهای اسلامی واقع نشده است.

وی یادآور شد: این مراسم در راستای ترویج آموزه های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به همت مؤسسه قرآنی و فرهنگی مجمع قاریان تبریز و آستان قدس رضوی برگزار می شود، ضمن این‌که تعدادی از خادمان بارگاه ملکوتی و قدسی حصرت ثامن الحجج(ع) میهمان این محفل معنوی خواهند بود.

مسؤول اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی و فرهنگی مجمع قاریان تبریز افزود: این برنامه گامی در جهت پرورش نخبگان و قاریان ممتاز برای نظام اسلامی ایران است، تا این سفیران قرآنی نظام با قدرت و اقتدار تمام و ستودنی هم در داخل و هم خارج از کشور پیام رسان قرآنی انقلاب باشند./935/ت302/ب1

ارسال نظرات