۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۵۱۵۶۹۵

مراسم غبار روبی امامزاده جمال الدین برگزار شد

مراسم غبارروبی حرم مظهر امامزاده جمال الدین(ع) با حضور عاشقان و ارادتمندان این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.
غبار روبی مزار شهداء به مناسبت دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مراسم غبارروبی امامزاده شجمال الدین(ع) عصر چهارشنبه با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان ایشان برگزار شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل امامزادگان عنوان کرد: یکی از مأموریت های سازمان اوقاف، توجه به بقاع متبرکه و تجلیل و تکریم مقام امامزادگان واجب التعظیم است.

وی افزود: این برنامه ها در راستای جامه عمل پوشاندن به فرموده رهبر انقلاب که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: برنامه های فراوانی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه در طول سال برگزار می شود که در استان قم بیش از 14 ویژه برنامه مانند آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی روحانیان در این ویژه برنامه ها خاطرنشان کرد: بیش از 600 نفر از روحانیان در سال گذشته به امامزادگان قم اعزام شدند که در مناسبت های مختلف به ارائه خدمات فرهنگی تخصصی و عمومی پرداخته اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: در استان قم صدها امامزاده وجود دارند که در 100 بقعه متبرکه مدفون هستند و این بقعه ها توسط مردم و با کمک آنها اداره می شود.

وی تأکید کرد: اداره بیش از 8 هزار بقعه متبرکه امامزادگان در سراسر کشور نیازمند مساعدت و کمک مردم است و سازمان اوقاف نمی تواند به تنهایی این اماکن را اداره کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: اتفاقات خوبی در دو سه سال گذشته رخ داده است که سبب به وجود آمدن روحیه تعامل و همکاری در سطح امامزادگان شده که این موضوع در امامزاده جمال الدین(ع) به وضوح دیده می شود.

وی ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی با صرف هزینه ای بیش از دو میلیارد تومان درحال احداث زائر سرا و محل استراحت برای زائران و شهرداری نیز یک میلیارد تومان برای فضای سبز این امامزاده هزینه کرده است و اینها در کنار یک میلیارد تومان هزینه ای که از سوی اوقاف انجام شده است سبب شده تا فعالیت های خوبی در این امامزاده صورت بگیرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تمام این تلاش ها در این جهت است که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند و این ایده رهبری محقق شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات