۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۱۵۶۹۶
با حضور آیت الله اعرافی؛

مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن امام سجاد افتتاح شد

نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسر قرآن کریم استان قم با برگزاری مراسمی و با حضور آیت الله اعرافی افتتاح شد.
آیین افتتاح مدرسه قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم امام سجاد(ع) عصر امروز در امامزاده جمال الدین(ع) برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در سخنانی با اشاره به برنامه های قرآنی سازمان اوقاف عنوان کرد: یکی از مأموریت های اصلی سازمان اوقاف، حوزه قرآنی است که با تدبیر رهبر انقلاب و تلاش سازمان اوقاف، حضور این سازمان در این عرصه حضوری ملی و فراملی است.

وی افزود: تربیت حافظان و قاریان قرآن یکی از فعالیت های قرآنی این سازمان است که در این حوزه فعالیت های چشمگیری توسط سازمان اوقاف صورت می گیرد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و با تأکید بر اهمیت حفظ قرآن خاطرنشان کرد: حفظ قرآن زمینه انس با قرآن را فراهم می کند و تأکید رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، بیشتر ناظر به موضوع انس با قرآن است.

وی اضافه کرد: فعالیت هایی مانند راه اندازی مدرسه مجازی حفظ قرآن، دوره های تربیت مربی قرآن، مدرسه حفظ قرآن و طرح تربیت حافظان قرآن از مهم‌ترین برنامه های سازمان اوقاف در سالهای اخیر بوده است.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به عنوان سخنران ویژه این همایش با اشاره به اهمیت انس با قرآن خاطرنشان کرد: قرآن مانند دارویی شفابخش است اما برای استفاده از این شفابخشی باید انس با قرآن با خودشناسی همراه باشد.

وی تصریح کرد: کارنامه نظام اسلامی در توجه به قرآن و ترویج و عمل به فرهنگ قرآنی کارنامه بسیار درخشانی است و کشورمان در فعالیت های قرآنی رتبه اول در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) نخستین مدرسه در قم و نهمین مدرسه در کشور است که به همت مؤسسه فرهنگی بیت الاحزان راه اندازی شده است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات