۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۵۷۰۰
عصر امروز صورت گرفت؛

دومین اقدام آتش به اختیار وعاظ انقلابی در تهران

دومین حرکت و اقدام خودجوش وعاظ انقلابی در راستای اجرای دستور آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب مبنی بر دیدار از خانواده شهدای تیپ فاطمیون، عصر امروز در تهران برگزار شد.
دیدار جامعه واعاظ انقلابی با خانواده شهداء‌ مدافع حرم دیدار جامعه واعاظ انقلابی با خانواده شهداء‌ مدافع حرم دیدار جامعه واعاظ انقلابی با خانواده شهداء‌ مدافع حرم دیدار جامعه واعاظ انقلابی با خانواده شهداء‌ مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز دومین حرکت و اقدام خودجوش وعاظ انقلابی در راستای دستور آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب با حضور در منزل شهیدان تیپ فاطمیون جهانگیر رستمی، محمد یوسفی، حسین علی داوودی و محمد گنجی که هم اکنون در دست جنایتکاران تکفیری اسیر است، صورت پذیرفت.

در این دیدار که در فضای صمیمی برگزار شد حجج الاسلام سید حسین مومنی، احسان بی آزار تهرانی، مهدی دانشمند و تنی چند از اساتید و مبلغان مشهور حضور داشتند.

مژگان رستمی خواهر شهید با اشاره به خاطرات و سجایای اخلاقی شهید والامقام جهانگیر رستمی، گفت: برادر شهیدم متولد سال 74 بود.

وی افزود: ایشان سال 95 در منطقه عملیاتی خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل شد او بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و مدام چنین بیان می‌کرد که من لیاقت شهادت ندارم.

این خواهر شهید ادامه داد: قبل از آنکه خبر شهادت برادرم را به ما اعلام کنند خود شهید در خواب خبر شهادتش را به ما اعلام کرده بودند.

در دیدار دیگر که در منزل محمد گنجی از اسرای تیپ فاطمیون صورت پذیرفت برادر شهید به بیان خاطرات برادر اسیرش پرداخت و گفت: برادرم هنگامی که اسیر شد 16 سال بیشتر نداشت و اینک سه سال از آن قضیه می‌گذرد.

وی افزود: ایشان به صورت داوطلب عازم نبرد با کفار داعشی شد پس از اسارت گروه تکفیری داعش به صورت پیوسته هر دو ماه یک بار تصاویر و فیلمی از شکنجه برادرم در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این مساله برای ما بسیار ناراحت کننده و طاقت فرسا شده است.

گنجی با اشاره به اینکه من خودم مدتها در سوریه به جنگ مشغول بودم اما پس از اسارت برادرم پدر قلب شکسته‌ام دیگر اجازه اعزام به سوریه را به من ندادند، گفت: در مصاحبه‌ای که با شبکه خارجی‌ داشتم خبرنگار چنین سوال کردند که آیا شما از مزدوران ایران و سپاه پاسداران هستید که من در پاسخ به این پرسش گفتم از اینکه مزدور عربستان نیستم افتخار می‌کنم.

این برادر رزمنده تیپ فاطمیون ادامه داد: در این مصاحبه من قید کردم که از سوی ایران هیچ اجباری برای اعزام نیرو وجود ندارد بلکه همه به صورت داوطلب صورت می‌پذیرد و ما افتخار می‌کنیم که در پایگاه و مقر شیعه زندگی می‌کنیم.

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شهدا و خانواده مکرم شاهد به ایران عزت و آبرو دادند، گفت: دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه دیدار و رسیدگی به خانواده شهدا تکلیف اولویت‌دار مردم و دستگاه‌های اجرایی است، بیان داشت: دستور آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب به منظور انگیزه دهی و ایجاد شور انقلابی صورت پذیرفت بر همین اساس امروز اساتید، مبلغان و خطبا با اقدام و حرکتی خودجوش به این مهم اقدام کردند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه خانواده شهدا بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی کشور به شمار می‌روند، ابراز کرد: شهدای مدافع حرم نمونه بارز اخلاص و ایمان حقیقی هستند چرا که آنان در راه دفاع از ارزش‌های دینی به شهادت رسیدند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه وظیفه مسؤولان نسبت به خون شهدا و خانواده‌های آنان بسیار سنگین است، گفت: متاسفانه امروز خانواده شهدای مدافع حرم بخصوص خانواده شهدای تیپ فاطمیون در مظلویمت و غربت جانکاهی به سر می‌برند که جای بسی تاسف و تاثر دارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خانواده شهدا هرگز نباید در جامعه اسلامی طعم فقر، مظلومیت و غربت را بچشند، خاطر نشان کرد: دوستان امروز بر اساس دستور و فرمایش رهبری اقدام به کار حسنه کرده‌اند اما لازم است مسؤولان رسیدگی به خانواده شهدا بخصوص شهدای مدافعان حرم و تیپ فاطمیون را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

در ادامه حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه شهدای فاطمیون بسیار مظلوم و غریب هستند، گفت: دیدار از خانواده معزز شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون دومین حرکت و اقدام خودجوش وعاظ انقلابی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نخستین دیدار خودجوش وعاظ انقلابی دیدار از بیماران روانی سرای احسان بود، بیان داشت: پس از این دیدار با رایزنی‌هایی صورت گرفته در راستای رفع مشکلات دارویی و درمانی آن عزیزان اقداماتی انجام پذیرفت.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه حرکت‌های خودجوش مردمی برای رفع مشکلات کشور مصداق همان کلام گوهربار رهبری مبنی بر دستور آتش به اختیار است، گفت: حمایت و حرکت‌های خودجوش مردمی برای انجام کارهای زمین مانده بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس مسائل مذهبی رسیدگی به خانواده شهدا را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفانه در دیدارهای امروز وضعیت خانواده شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون همه ما را متاثر کرد.

در بخش دیگر حجت الاسلام مهدی دانشمند کارشناس مسایل مذهبی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدار با خانواده معزز شهدا توفیق الهی است، گفت: خانوده شهدا الگوی صبر و استقامت هستند.

وی افزود: خانواده شهدا مصداق‌های بارز، حیات و پویایی جامعه شیعه هستند گاهی در سخنرانی ما از شخصیت‌هایی سخن به میان می‌آید که قهرمانان زمان گذشته بودند اما شهدای مدافع حرم بزرگ مردان و قهرمانان عصر حاضراند.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه امروز مدافعان حرم با این حال که در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنند اما اندیشه آنان بر مبنای تفکر اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) شکل گرفته و استوار است، گفت: شهدای مدافع حرم هرگز به خود اجازه ندادند که رشد و توسعه جوامع بشری آنان را متجدد کنند تا مبادا از آرمان‌هایشان دور شوند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه ایثار و از خودگذشتگی افسانه نیست، گفت: ایثار و از خودگذشتگی همواره از اعمال نیکوی جامعه اسلامی بوده و هست چرا که ایثار و از خودگذشتگی از نشانه‌های ایمان است.

وی افزود: ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم در تاریخ ماندگار خواهد شد آنان انسان‌های برجسته‌ای هستند که کیلومترهای دورتر از مرزهای کشور به دفاع از ارزش‌های دینی پرداخته‌اند.

حجت الاسلام دانشمند در پایان خاطر نشان کرد: خانواده شهدا حق بزرگی برگردن مسؤولان و مردم دارند بنابراین هرکسی بتواند حق خانواده شهدا را به جای آورد اما سهل انگاری کند این کوتاهی برای او ننگ آور خواهد شد./813/ ۵۰۱/ص

 

ارسال نظرات