۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۵۷۰۴
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حج سبب تقویت ارتباطات و اتحاد مسلمانان می شود

مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: نشست ها و کنفرانس هایی که در ایام مختلف در ایران و سایر کشورها برپا می شود را می توان در ایام حج به صورت گسترده تر بر پا کرد تا ارتباطات مسلمانان قوی تر شود.
حجت الاسلام عطایی

حجت الاسلام علیرضا عطایی، مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: حج و ایام حج و حضور مردم در حج و بازگشت آنها مانند سایر ایام مقدس و مخصوص تاثیر روحی و معنوی دارد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: همانطور که ماه رمضان، محرم و صفر سبب کاهش جرایم بوده و در این ماه ها معنویت و تقدس و اقبال به سوی خدا بیشتر است حج نیز برکات بسیاری به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: حج تنها زمان و مکانی است که همه مسلمانان را با هر نژاد و قومیت و مذهبی کنار هم یکدیگر می کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای برگزاری سمینار و کنفرانس اسلامی باید روزها تلاش کرد تا مسلمانان را گرد یکدیگر جمع کرد اما در مراسم حج مسلمانان با شور و اشتیاق در این مراسم معنوی حاضر می شوند.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه در حج حقایق جهان اسلام مستقیم درک می شود گفت: بسیاری از اخباری که به مسلمانان داده می شود در دنیا خلاف واقع است بسیاری از افتراها به مذاهب مختلف نسبت داده می شود که واقعیت ندارد همچنین مسایل سیاسی و بین الملل در رسانه های جهان به صورت واقعیت گزارش نمی شود اما در حج تا حدود زیاد زمینه واقع بینی فراهم است.

وی اظهار داشت: امت اسلام امت واحده است اگر اختلاف افکنی نباشد و اگر به جای مواضع اختلافی، موارد وفاق ملاحظه شود موانع وحدت برطرف می شود دیدار با مذاهب مختلف و نزدیک شدن دلهای مسلمانان به هم در حج میسر است چنانکه این دیدارها در سیره ائمه اطهار (ع) در ایام نقل شده است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور عنوان داشت: قطعا در سالهای متمادی در ایام حج با حضور مردم ایران در حج عملا دیپلماسی عمومی در کنار دیپلماسی رسمی بوده است اما استفاده بهینه از فرصت حج لازم است.

این مسؤول بیان داشت: نشست ها و کنفرانس هایی که در ایام مختلف در ایران و غیره برپا می شود را می توان در ایام حج گسترده تر بر  پا نمود و ارتباطات مسلمانان را قوی تر کرد.

وی ادامه داد: اصل حج یک واجب شرعی است و نمی توان به بهانه مسایل اقتصادی آن را ترک کرد حتی حج عمره نیز از این امر مستثنی نیست.

حجت الاسلام عطایی در پایان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند از خرید سوغات و بازار گردی و تلف کردن ساعات و ایام حج در خرید خودداری کنند و به جای آن هدایا از تولیدات داخلی تهیه کنند و این امر باید مورد اهتمام قرار گیرد./۸۵۷۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات