۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۵۱۵۷۰۷
مدیرکل اوقاف قم خبر داد؛

فعالیت‌های سازمان اوقاف برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

حجت الاسلام حسینی مقدم فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف را گامی مثبت در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن مورد نظر رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرد.
افتتاحيه مدرسه شبانه‌ روزي حفظ قرآن امام سجاد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در آیین افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم امام سجاد(ع) که عصر چهارشنبه در آستان امامزاده جمال الدین(ع) برگزار شد با اشاره به فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه، فعالیت در حوزه قرآنی کشور است و فعالیت های بسیار چشمگیری توسط این سازمان در بخش قرآنی کشور صورت گرفته است.

وی افزود: با تدبیر رهبر انقلاب و تلاش های سازمان اوقاف، این سازمان در حوزه قرآن حضور ملی و فراملی دارد بگونه ای که در میان مسابقات بین المللی قرآن، مسابقاتی که در ایران برگزار می شود از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف استان قم تصریح کرد: برنامه هدفمندی در راستای حفظ قرآن در استان قم اجرا شده است که در نتیجه بیش از 7 هزار نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن، زیر پوشش برنامه های بیش از 200 مربی به کار حفظ قرآن مشغول هستند و آزمون پایانی این دوره های حفظ نیز در اسفندماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم فعالیت های تخصصی قرائت قرآن را یکی دیگر از برنامه های این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه های مختلفی با موضوع قرائت تخصصی قرآن در امامزاده های قم برگزار شده است که مورد استقبال نخبگان قرآنی و اساتید برجسته قرآن قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم در راستای تربیت حافظان قرآن بحث راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن است که با افتتاح نخستین مدرسه، موضوع حفظ قرآن به صورت تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف استان قم تأکید کرد: در این طرح علاقه‌مندان به مدت یکسال با فراغت از مدرسه به صورت شبانه روزی به حفظ و تفسیر قرآن اشتغال پیدا می کنند و طبق برنامه ریزی انجام شده ان شا الله سال آینده 35 حافظ قرآن به جمع حافظان کشور اضافه می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم ابراز کرد: راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ قرآن برای امامزاده ابراهیم(ع) و همچنین امامزاده علی بن جعفر(ع) در کنار راه اندازی مدرسه روزانه حفظ قرآن امامزاده جمال الدین(ع) از دیگر برنامه های این اداره کل در راستای تربیت حافظ قرآن است.

وی ادامه داد: این فعالیت ها گامی در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مورد نظر رهبر انقلاب است که این مأموریت با تلاش ویژه سازمان اوقاف و خدمتگزاران قرآنی دنبال می شود.

مدیرکل اوقاف استان قم در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله راه اندازی این مدرسه قرآنی آغاز راه اندازی مدارس قرآنی حفظ قرآن در امامزادگان کل کشور باشد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات