۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۷۰۸
حجت الاسلام حسینی مطرح کرد؛

حفظ قرآن سبب شکل گیری اندیشه قرآنی می شود

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شکل گیری اندیشه و فکر قرآنی را در سایه حفظ قرآن دانست و بر توجه به راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن کریم تأکید کرد.
افتتاحيه مدرسه شبانه‌ روزي حفظ قرآن امام سجاد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در آیین افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم امام سجاد(ع) که عصر چهارشنبه در آستان امامزاده جمال الدین(ع) برگزار شد عنوان کرد: حفظ قرآن زمینه انس پایدار با قرآن را فراهم می کند و از این نظر دارای اهمیت ویژه ای است.

وی افزود: تأکید رهبر انقلاب پیرامون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، بیشتر به این موضوع توجه دارد که حفظ قرآن سبب به وجود آمدن توفیق انس با قرآن می شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر بخواهیم افرادی را با فکر، اندیشه، رفتار، منش و روش قرآنی تربیت کنیم، مهم‌ترین موضوعی که باید مدنظر داشت موضوع حفظ قرآن است.

وی انس روزانه با قرآن را عاملی بسیار مهم در عمل به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: حفظ قرآن این توفیق را به وجود می آورد که انس با قرآن به صورت روزانه انجام شود و این ارتباط سبب می شود که تفکر و اندیشه قرآنی در انسان شکل بگیرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: بعد از دستور رهبر انقلاب پیرامون لزوم تربیت حافظان قرآن، مجموعه های مختلفی فعالیت های جدی خود را آغاز کردند که در این میان سازمان اوقاف و امور خیریه توانست دستاوردهای چشمگیری داشته باشد.

وی تأکید کرد: راه اندازی مدرسه مجازی حفظ قرآن، دوره های تربیت مربی قرآن، مدرسه حفظ قرآن و طرح تربیت حافظان قرآن از جمله برنامه های این سازمان بود که موفقیت های خوبی را به دنبال داشته است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هیچ فعالیتی نمی تواند به اندازه راه اندازی مدارس شبانه روزی قرآنی در تربیت حافظان قرآن موفق عمل کند و در حالی که نظام آموزشی ما خیلی کمکی به حفظ قرآن نمی کند، چنین مدارسی نقش کلیدی و محوری در این موضوع ایفا خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: قم پایتخت حفظ قرآن است ولی هیچ پایگاه و مدرسه ای برای حفظ شبانه روزی قرآن کریم نداشت و راه اندازی نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم می تواند فرایند تربیت حافظان قرآن را سرعت و ثبات بیشتری دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک چنین مراکزی در دیگر بقعه های متبرکه راه اندازی شوند تا از این طریق شاهد انس جوانان و نوجوانان با قرآن باشیم تا بتوانند جان خود را با زلال قرآن کریم سیراب کنند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات