۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۷۳۲
آیت الله بهشتی:

حج فرصتی مغتنم برای متوجه کردن امت اسلام به اهمیت وحدت و استقامت است

نماینده مردم فارس در خبرگان با بیان این که ایران باید همه ساله در موسم حج حضور جدی و چشمگیر داشته باشد از حج به عنوان فرصتی مغتنم برای متوجه کردن امت اسلام به اهمیت وحدت و استقامت یاد کرد.
بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های عظیم موسم حج برا تشکیل امت واحده اسلامی گفت: حج یکی از برکات دین مبین اسلام است.

وی افزود: هیچ دین و آیینی مراسمی همانند موسم عظیم حج ندارند و تنها اسلام برای امت چنین برنامه و مراسمی را طراحی کرده است، قرآن می فرماید مسلمانان باید در موسم حج در آن سرزمین جمع شوند تا شاهد منافع خود باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که منافع مذکور در آیه برای حج شامل منافع مادی و معنوی می شود، اظهار داشت: وقتی مسلمانان در این ایام با برکت در سرزمین وحی اجتماع می کنند متوجه منافع خود می شوند و می دانند که اگر اتحاد داشته و هم دست و همصدا باشند می توانند برای خود در دنیا جایگاه والایی به دست آورند.

وی ادامه داد: حج به مسلمانان نشان می دهد اگر تشکل و اتحاد داشته باشند توانایی پیدا می کنند تا در دنیا حرف اول را بزنند، از نظر معنوی هم حج برکات بسیار دارد و ایام حج زمان عبادت و حضور در مناسک است.

آیت الله بهشتی با بیان این که این برکات سبب می شود که درجه معنویت انسان افزایش پیدا کند، ابراز داشت: ایران باید همه ساله در موسم حج حضور جدی و چشمگیر داشته باشد تا بتواند حاجیان کشورهای دیگر را متوجه اهمیت وحدت و استقامت کند تا مسلمانان با ما همدل باشند.

وی با تأکید بر استفاده از دیپلماسی عمومی در حج عنوان کرد: ضرورت این مسأله درحد اعلا است و باید در موسم حج حداکثر استفاده شود، پیامبر اسلام 13 سال بعد از بعثت در مکه ماندند تا بتواند با مردمی که برای حج می آمدند ارتباط بر قرار کنند و تبلیغات لازم را انجام دهند که سبب گسترش اسلام شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان خاطرنشان کرد: ما باید از روش پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) الهام بگیریم از فرصت مهم حج نهایت بهره برداری را برای تبلیغ دین انجام دهیم، باید این فرصت را مغتنم بدانیم چون ائمه اطهار(ع) اینگونه بودند و از فرصت حج نهایت استفاده را می کردند.

وی اضافه کرد: باید راه اهل بیت(ع) را در زمینه تبلیغی و دیپلماسی عمومی ادامه دهیم و از هر نظر مجهز باشیم تا صدای خود را به گوش امت اسلامی برسانیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات