۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۷۵۲
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

حرم اهل بیت و امامزادگان در ایران پشتیبان قوی برای تامین نیاز معنوی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برای تامین نیاز معنوی و غنی ساختن آن باید به سبک زندگی اولیای الهی تمسک بجوییم که در این راستا وجود حرم ائمه و امامزادگان در ایران پشتیبان محکم معنوی برای ما است.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره تاثیر حضور امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان در ترویج معنویت گفت: نیاز معنوی از جمله نیازهای مهم و اساسی انسان است که راه‌های گوناگونی برای تامین آنها وجود دارد و یکی از آنها توسل به ایمه اطهار، معصومین(ع) و خاندان و عترت پیامبر اکرم(ص) است، زیرا این افراد منبع معنویت بوده سفیران الهی در زمین به شمار می‌آیند.

وی در ادامه افزود: برای تامین نیاز معنوی و غنی ساختن آن باید به سبک زندگی و شیوه رفتاری اولیای الهی تمسک جوییم ، زیرا ایشان در هر مکانی باشند کلام ما را شنیده و به آن توجه می‌کنند، حضور این بزرگان در ایران پشتیبان محکم و قوی معنوی برای ما هستند، در واقع ایشان فرصت و غنیمتی هستند تا بتوانیم از طریقشان بسوی خدا حرکت کنیم.

حجت الاسلام نظری سپس به مبنای قرآنی تاثیر تمسک به اهل بیت(ع) اشاره کرده و ابراز داشت: قرآن این معنا را برای ما تبیین کرده که برای توجه بسوی خدا وسیله در نظر بگیرید؛ در تفسیر این وسیله نیز توجه به معصومین(ع) و خاندان پیامبر اکرم(ص) بیان شده است.

وی با بیان امکان استفاده از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در راستای مهندسی فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی هم از نظر معنوی و فرهنگی و هم از مادی دارای ظرفیتی غنی است، بنابراین می‌توان با برنامه ریزیهای بیشتر و دقیقتر از هر دو ظرفیت استفاده بهینه کرد که در سالهای گذشته این فرصت مغتنم شمرده شده و فعالیتهای فرهنگی خوبی صورت گرفته که سخنرانی سخنرانان برجسته، پرسش و پاسخ در زمینه‌های مختلف توسط کارشناسان در رواقها از جمله این فعالیته هستند که مخاطبین خوبی بویژه جوانان را جذب کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه افزود: با وجود فعالیتهای بسیاری که صورت گرفته هنوز هم این امکان وجود دارد که بیشتر و بهتر از این ظرفیتها بهره برد.

وی سپس با برشمردن راه‌های رسیدن به ثبات فرهنگ دینی و ملی ابراز داشت: در راستای رسیدن به ثبات و استحکام فرهنگی و دینی باید چند نکته را مورد توجه قرار داد، از جمله اینکه در هر کاری بویژه در کارهای دینی و فرهنگی باید اعتقادات و باورهایمان را مستحکم کنیم.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: با توجه به احادیث و روایات پیامبر اکرم(ص) بیان کرده‌اند که برای تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) راه ثابت قدم بودن و رهایی از گمراهی است، که این تمسک جستن دارای مراحل مختلف زبانی و عملی است.

وی در پایان با تاکید بر بهره بردن از قران و عترت در راستای ثبات فرهنگی گفت: لازم است آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را به عنوان نقشه راه زندگی و سبک زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی در نظر گرفته و دستورات خدا  را انجام دهیم تا بتوانیم فرهنگ و آداب و رسوم فرهنگ دینی را مستحکم سازیم./955/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات