۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۱۵۷۶۲
امام جمعه زنگی آباد:

ائمه اطهار بر فراگیری احکام و فقه الهی تاکید داشتند

امام جمعه زنگی آباد گفت: در روایات و آیات قرآن ائمه اطهار برعلم و فراگیری احکام و فقه الهی تاکید داشتند تا مردم بتوانند در زندگی خود مسیر درست را انتخاب و در آن راه قدم بگذارند.
ولادت امام رضا

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) به عنوان عالم آل رسول (ص) شناخته می شوند چراکه این علم در زمان مامون و طی برگزاری مناظرات تجلی خاص یافت، در واقع همان لقبی به شکل دیگر به امام رضا عالم آل محمد نسبت داده اند، از این رو بر اساس درجات اجرای علم و شرایط موجود از سوی ائمه لقب های متفاوت به ائمه نسبت می دهند.

وی افزود: برای امام رضا نیز یک فرصت ایجا شد که ایشان عالم آل محمد شناخته شوند و بتوانند در مناظراتی که با سران ادیان و فرقه ها در زمان خود داشتند پیروز شوند.

حجت الاسلام سیفی خاطرنشان کرد: طبعا هر پدیده ای در جهان یک سری آفت ها و دشمن هایی دارد، بنابراین علم و عالم هم  آفت هایی دارد و بعضی از افراد از این پدیده سوء استفاده می کنند، همچنین در روایات آماده است هر کس دارای علم باشد باید آن را به تمام افراد جامعه خود منتقل کند، بنابراین تکبر و خود بینی می تواند برای جهان اسلام خطرناک باشد.

امام جمعه زنگی آباد با اشاره به آیات قران در مورد انسان جاهل گفت: انسان جاهل همانند انسان نابینا است و نمی تواند مسیر درست را تشخیص دهد از این رو در روایات و آیات قرآن، ائمه معصوم(ع) برعلم و فرا گیری احکام و فقه الهی تاکید داشتند تا مردم بتوانند در زندگی خود مسیر درست را انتخاب و در آن راه قدم بگذارند.

وی در پایان گفت: همانگونه که از خصوصیات معصومین(ع) هدایتگری بشر است؛ درباره امام هشتم(ع) هم اینگونه است و ایشان کرامت ویژه ای دارند، همچنین امام رضا همانند تمام امامان قبل و بعد خود از جایگاه ویژه ای در علم برخوردار بودند./866/ت302/ب1

ارسال نظرات