۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۷۸۶
امام جمعه شریف آباد:

ترویج فرهنگ دینی تنها راه مقابله با نفوذ دشمن است

امام جمعه شریف آباد با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید به عنوان قطب فرهنگی جامعه مانع نفوذ فرهنگ غرب به کشور شوند، گفت: ترویج فرهنگ دینی تنها راه مقابله با نفوذ دشمن است.
حجت الاسلام خداپرست

حجت الاسلام قاسم خداپرست، امام جمعه شریف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ معنوی در ایران، گفت: انتقال و ترویج فرهنگ ولایت از نیازهای ضروری مسلمانان به شمار می‌رود.

وی افزود: وجود پر برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران به عنوان خاستگاه محبین حقیقی ائمه اطهار(ع) سبب گسترش اعتقاد فرهنگ ولایت، امامت، توسل، آداب فرهنگ دینی و سایر موارد شده است.

حجت الاسلام خداپرست با بیان اینکه بقاع متبرک در تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی نقش بسیار برجسته‌ای در کشور دارد، ابراز کرد: امامزادگان واجب التعظیم جزئی از باورهای دینی مردم هستند چرا که آنان مجاهدانی بودند که در مسیر دعوت به دین و ارزشهای اسلامی مبلغان مکتب اهل بیت(ع) بودند.

امام جمعه شریف آباد ادامه داد: هنگامی که امام رضا(ع) به سرزمین ایران مشرف شدند بیشتر امامزادگان به خاطر پیوسن به آن بزگوار به ایران هجرت کردند، امامزادگان سفیران معنوی و پیام‌‌آوران پیغام اهل بیت(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‎های آستان رضوی و حرم حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگی اسلامی باید نهایت استفاده و بهره را برد، گفت: بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شود تا با ترویج فرهنگ دینی و اسلامی مانع نفوذ فرهنگ غربی به کشور شود چرا که ترویج فرهنگ دینی تنها راه مقابله با نفوذ دشمن است./813/ت۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات