۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۵۸۳۱
امام جمعه شهرستان مهران:

تنفیذ ریاست جمهوری اوج نمایش مردم سالاری دینی است

حجت الاسلام زمانی گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اوج نمایش مردم سالاری دینی است و دوازده مرتبه در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی مردم در انتخاب مدیران تراز اول نقش داشته و سهیم بوده اند.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام روح الله زمانی، امام جمعه شهرستان مهران، ظهر امروز در مسجد جامع این شهر در جمع مسؤولان شهرستان مهران، با تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: حج یکی از مهمترین مظاهر دین اسلام است و حج با کرامت ویژه ای که دارد یک عهدی الهی است.

وی افزود: حج در واقع میثاق و عهدی میان خدا و بنده است و اهیمت حج تا جایی است که امام باقر(ع) می فرماید؛ اسلام بر پنج پایه بنا شده است نماز، زکات، روزه، حج، ولایت و بنابراین اگر کسی عمدا حج را به جا نیاورد رکنی از ارکان دین الهی خویش را نابود کرده و در نتیجه اسلام کامل را از بین برده است و از همین روست که خداوند از ترک عمدی حج به کفر تعبیر می فرماید.  

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: حج از شاخص ترین برنامه های جهانی اسلام است و از همین جهت است که می توان همگانی و همیشگی بودن آن را سند گویای کلیت و دوام دین الهی دانست.

امام جمعه مهران با بیان اینکه حج همان آهنگ زیارت کعبه و انجام مناسک خاص است، گفت: کعبه اولین خانه ای است که برای عبادت توده مردم بنا نهاده شده و اولین مرکزی است که عبادت کنندگان را به سوی خود جذب کرده است.

وی ادامه داد: کعبه هدایت همه جهانیان را تامین می کند، کعبه به هیچ گروه و ملیت و نژاد خاصی اختصاص ندارد و به این خاطر است که تمام ملل جهان آن را گرامی داشته اند.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: در دین اسلام دستورهای الهی به ویژه حج و زیارت کعبه به مردم و سرزمین خاصی اختصاص ندارد و افراد هیچ منطقه ای برای انجام مناسک حج از افراد دیگر سزاوارتر نیستند.

امام جمعه شهرستان مهران یادآور شد: با بررسی ابعاد گوناگون حج به این نکته می رسیم که حج یک مساله جهانی است چرا که همان گونه که اسلام رفتن به سوی کعبه را هجرت همگان به سوی خدا می شمارد و این هجرت را در سراسر دنیا ضروری می داند ادیان دیگر نیز حج را یک دستور رسمی می دانند و حج منسکی ویژه برای یک ملت و یک عصر خاص نیست بلکه حج کلی و دائمی است و یکی از ویژگی های حج جامع بودن آن در عبادت است چرا که فضایل و عبادات زیادی را از قبیل نماز، روزه زکات در برمی گیرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مراسم تنفیذ حکم ریاست دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مراسم اوج نمایش مردم سالاری دینی است و دوازده مرتبه در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی مردم در انتخاب مدیران طراز اول نقش داشته و سهیم بوده اند.

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: به امید خدا دولت دوازدهم با داشتن برنامه ریزی صحیح مشکلات کشور اعم از اقتصادی، تورم، اشتغال و اجرایی کردن سیاست های راهبردی اقتصادی مقاومتی را حل و فصل کند.

امام جمعه شهرستان مهران در پایان گفت: برای دولت آروزی موفقیت داریم و دعا می کنیم که با همت و مدیریت جهادی و انقلابی درخت تنومند انقلاب اسلامی را پربار تر از قبل کنند./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات