۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۱۵۸۷۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

دیدار خادمان رضوی با استاندار خوزستان، گرامیداشت مقام سبزقبا در دزفول، رونمایی از تندیس دعبل خزاعی در شوش و درخشش دانش آموزان استثنایی خوزستان در مسابقات قرآنی کشور چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، استاندار خوزستان در دیدار با خادمان رضوی که در مهمانسرای استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه ورود خادمان امام رضا(ع) فضای استان را معنوی کرده است، از حضور این خدمان در خوزستان قدردانی کرد.

در این دیدار نیز خادمان رضوی به بیان مشکلاتی که در مواجهه با مردم در شهرها و مناطق مختلف استان خوزستان از سوی آنها شنیده بودند، پرداختند.

همچنین حجت الاسلام اریکه دبیر جشن های زیر سایه خورشید گزارشی پیرامون جشن ها و برنامه های زیر سایه خورشید در استان خوزستان ارائه کرد.

در پایان این دیدار، خادمان رضوی تندیس منقش به نام امام رضا(ع) را به استاندار خوزستان اهدا کردند.

گرامیداشت مقام سبزقبا در دزفول

حجت ‌الاسلام مجتبی خمیدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول اظهار کرد: به مناسبت سالروز بزرگداشت سبزقبا(۱۰ ذی القعده) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) مراسم «سبزترین قبا» پنج‌ شنبه ۱۲ مردادماه در حرم سبزقبا برگزار می ‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم با قرائت حمید شاکرنژاد قاری بین ‌المللی و سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری همراه است.

حجت الاسلام خمیدی گفت: همچنین در این مراسم برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری سبزترین قبا معرفی می ‌شوند. این جشنواره در دو رده سنی کودکان و نوجوانان و جوانان در رشته‌ های شعر، عکاسی، پوسترسازی، تصویرسازی و حفظ زیارت‌ نامه برگزار شد.

رونمایی از تندیس دعبل خزاعی در شوش

تندیس شاعر اهل بیت دعبل خزاعی(ع) عصر امروز چهارشنبه همزمان با اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی در ورودی شهر شوش دانیال رونمایی شد.

این برنامه با حضور نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شوش، جمعی از مسئولان شهری و فعالان اجتماعی این شهرستان انجام شد.

درخشش دانش آموزان استثنایی خوزستان در مسابقات قرآنی کشور

علی ممبینی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اظهار کرد: دانش ‌آموزان دختر با نیازهای ویژه استان، موفق شدند در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت کشور که از پنجم تا هفتم مردادماه در مشهد برگزار شد، رتبه‌ های مختلفی را کسب کنند.

وی افزود: عاطفه باوی و کوثر آلبوفتیله در رشته انشای نماز، مژده بلدی در رشته حفظ مکتوب، حدیثه قجاوند در رشته نهج ‌البلاغه، فاطمه مینایی در رشته صحیفه سجادیه و مهدیس ادینه‌پور از اهواز، هر یک رتبه ‌های اول کشوری در رشته ‌های خود را کسب کردند.

رییس اداره آموزش ‌و ‌پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: کوثر باجی در رشته احکام و عاطفه عچرش در رشته حفظ مکتوب از اهواز رتبه‌ های دوم کشوری را در رشته ‌های خود کسب کردند. همچنین خدیجه باوی از اهواز در رشته قرائت، رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

ممبینی عنوان کرد: آسیه شریعتی در رشته حفظ و مریم دریس در رشته حفظ مکتوب، هر دو از خرمشهر در رشته‌ های خود رتبه‌ های اول کشوری را کسب کردند. نسرین حاجیوند از اندیمشک در رشته نهج ‌البلاغه و  فاطمه گرینی از بندرامام خمینی در رشته قرائت، رتبه‌ های اول کشوری را کسب کردند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات