۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۵۹۰۲
نماینده خبرگان رهبری:

مشروعیت مسؤولان نظام به واسطه حکم ولی فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: هدف اصلی دشمنان از طرح مباحث مختلف سیاسی و فقهی پیرامون مسأله تنفیذ شبهه‌افکنی در مفهوم آن بوده است.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترتیب یافت، اظهار داشت: تنفیذ حکم ریاست جمهوری یک امر تشریفاتی در قانون اساسی نیست.

وی با بیان این‌که مشروعیت تمامی مسؤولیت ها در نظام ولایی از سوی ولی فقیه زمان تحقق می یابد، خاطرنشان کرد: همه آحاد مردم و مسؤولان باید در محور ولایت و رهبری اتحاد داشته باشند، باید توجه داشت که مشروعیت مسؤولیت در نظام تا زمانی است که رییس‌جمهور همواره در چارچوب احکام الهی و قانون اساسی عمل کند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که از دست دادن هر یک شرایط، موجب سلب مشروعیت رییس جمهور می شود، افزود: تمامی مسؤولان و رؤسای جمهور قبلی و فعلی برای آحاد ملت محترم بوده اما آنچه مهم است؛ تبعیت محض از رهنمودهای ولایت می باشد، هر رییس جمهوری که تابع ولایت فقیه بوده، محبوب مردم نیز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچم دار نظام اسلامی و نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت است، تصریح کرد: نقشه امروز دشمنان برای تضعیف و ضربه زدن به شأن و جایگاه ولایت فقیه متمرکز شده است، چراکه تاریخ نشان داده تمام توطئه های استکبار به واسطه تدابیر رهبر انقلاب نقش بر آب می شود.

وی در ادامه با بیان این‌که تنفیذ دارای مفهوم بسیار مهمی در تئوری حکومت اسلامی است، افزود: در حقیقت رهبری با این تفیذ، رییس‌جمهور را از سوی شارع مقدس به این سمت منصوب می کند و ولایت الهی را به بدنه‌ اجرایی کشور تسری می‌بخشد. عدم تنفیذ ولی‌فقیه، موجب غیرمشروع شدن اعمال رییس‌جمهور است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به شبهه‌افکنی رسانه‌های معاند طی روزهای اخیر پیرامون مسأله تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری نظام گفت: باید توجه داشت که به موجب این فرآیند ولی فقیه بخشی از وظایف خود را که در عرصه اجرا و قوه مجریه است به مدت چهار سال به رییس ‌جمهور تنفیذ و واگذار می‌کند.

وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان از طرح مباحث مختلف سیاسی و فقهی پیرامون مسأله تنفیذ شبهه‌افکنی در مفهوم آن بوده است، ادامه داد: تا زمانی که رییس جمهور بر اساس شرایطی که در قانون مشخص شده؛ بتواند در حیطه اختیارات خود مطابق آنچه که در قانون آمده است، رفتار و عمل کند، مشروعیت خواهد داشت./935/ت302/ب1

ارسال نظرات