۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۱۵۹۰۵

سالروز صدور مشروطه در تبریز گرامی داشته می شود

مراسم بزرگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در خانه مشروطه تبریز برگزار می شود.
مشروطیت

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز،  مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم بزرگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، شنبه 14 مرداد در خانه مشروطه خبر داد.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت مشروطه همزمان با سالروز یکصد و یازدهمین سالروز صدور مشروطه دوباره فرصتی فراهم آورده تا یاد و خاطره دلاوران تاریخ‌ساز این خطه قهرمان را زنده نگه داریم.

وی تشریح کرد: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن است و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و سست شدن اندیشه زورمداری و حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

آبدار گفت: تبریز در جنبش مشروطه نقش مهمی داشت، به‌ طوری که پس از سرکوب محمدعلی شاه در تهران با به توپ بستن مجلس و خاموش شدن این شهر، مردم تاریخ ساز تبریز به رهبری ستارخان و باقرخان طی ۱۱ ماه مبارزه با نیروهای استبداد و تحمل مشقت و قحطی، مشروطه و آزادی را به ایران بازگرداندند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: به منظور پاسداشت این روز تاریخی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مردم تاریخ‌ساز تبریز، همانند سال‌های گذشته،مراسم بزرگداشت در محل خانه مشروطه، کانون و پایگاه آزادیخواهان و مشروطه‌طلبان با حضور خانواده‌های مجاهدان نهضت مشروطه، مسؤولان استانى، فرهیختگان و پژوهشگران جنبش مشروطه و هنرمندان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت مشروطه روز شنبه چهاردهم مرداد ماه ساعت 18:30 در خانه مشروطه تبریز برگزار می‌شود./۹۳۵/د102/ب1

ارسال نظرات