۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۹۴۷
نماینده خبرگان رهبری: 

شکوه حرم امام رضا افتخار شیعیان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شکوه و جلال حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی را افتخار شیعیان جهان دانست و گفت: تفکر ضداسلامی وهابیت مانع به وجود آمدن گنبد و بارگاه برای ائمه بقیع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار کاروان خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: وجود منور و مقدس مضجع شریف امام هشتم و مرقد حضرت معصومه(س) در ایران اسلامی همواره ماهی خیر و برکت بوده است.

وی با تشریح فضائل زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خاطرنشان کرد: روایات معتبر وارده در بردارنده فضیلت بسیار زیارت آن حضرت است؛ هریک از امامان معصوم بر گردن دوستان و شیعیان خود پیمان و عهدى دارند و وفاى کامل به آن پیمان و اداى نیکوى آن عهد، زیارت مرقدهاى مطهر آنان است. 

امام جمعه مراغه پاداش زیارت مرقد هر یک یکى از ائمه اطهار مانند ثواب زیارت امام حسین در کربلا دانست و گفت: امام صادق فرموده؛ «کسى در زمان مرگ ما، قبرهاى ما را زیارت کند، مانند کسى است که در زمان حیاتمان ما را زیارت کند.» از این روایت به اهمیت زیارت امام هشتم در مشهد مقدس در می یابیم.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مردم قدر وجود حرم های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را بدانند و خداوند متعال را شاکر باشند؛ خدمت و یاری رساندن برای زائران امام رضا(ع) افتخار بسیار بزرگی برای خادمان است که انتظار می رود نهایت استفاده را از این فرصت ارزشمند نداشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) افزود: آن حضرت فرموده؛ هر كس مرا در اين فاصله دورى كه هستم، زيارت كند روز قيامت سه جا به دادش مى رسم و او را از شدت آن سه مورد آسوده مى كنم، اول هنگامى كه نامه هاى اعمال به دست راست يا چپ تحويل داده مى شود، همچنین هنگام عبور از صراط و نیز هنگام سنجش اعمال.

وی شکوه و جلال حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی را افتخار شیعیان جهان دانست و گفت: تفکر ضداسلامی وهابیت مانع به وجود آمدن گند و بارگاه برای ائمه بقیع شده است، که از خداوند متعال می‌خواهیم به زودی زمینه نابودی کامل آل‌سود و وهابیت را فراهم کرده و ملت ایران در شکوه حرمین مدفون در قبرستان بقیع نیز اهتمام پیشگام شوند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات