۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۵۹۵۶
با عنوان «ثقلین»؛

هیأت انگلیسی زبانان قم تشکیل جلسه داد

هیأت انگلیسی زبانان قم با عنوان «ثقلین» شب گذشته با حضور مسلمانان انگلیسی زبان از کشورهای آفریقای جنوبی، افغانستان و پاکستان در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد.
هیأت انگلیسی زبانان قم تشکیل جلسه داد هیأت انگلیسی زبانان قم تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیأت انگلیسی زبانان قم با عنوان «ثقلین» شب گذشته با حضور حجت الاسلام یحیی جهانگیری مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم و مسلمانان انگلیسی زبان از کشورهای آفریقای جنوبی، افغانستان و پاکستان در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آقای عبدالأکرم از آفریقای جنوبی که قبلاً مسیحی بوده و هم اکنون مسلمان شده است، داستان مسلمان شدن خود را برای حاضران در جلسه توصیف کرد.

وی در سال 1990 که علیه آپارتاید اقداماتی انجام شده بود، شروع به مطالعه درباره اسلام کرده بود و به آیین مسلمان حنفی درآمده بود، چون حنفی ها دین را از سیاست جدا کرده بودند، پس از مدتی احساس کرد که گول خورده و به دنبال این بود که بداند «عدالت» که در قرآن کریم آمده در کدام بخش از اسلام یافت می شود، بعد از مدتی یکی از دوستانش که علاقه او را در زمینه های سیاسی می دانست، وی را به یک مسلمان کتاب فروش معرفی کرد و همین سبب شد تا با مطالعه کتبی همچون «شب های پیشاور»، «نهج البلاغه» و غیره بعد از سه سال به تشیع گرایش پیدا کرده و شیعه شود.

همچنین حجت الاسلام جهانگیری در این جلسه، با اشاره به اینکه در مذهب شیعه فرقه های متفاوتی وجود دارد، گفت: این فرقه ها تا قبل از دوره امام رضا(ع) وجود داشته است، برای همین هرکسی امام رضا(ع) را قبول داشته باشد، شیعه واقعی است.

مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام رضا(ع) یک مبلغ جهانی است، اظهار داشت: ایشان در این باره همواره می فرمودند که نمی خواهم مشمول این خطاب شوم که «کسی که به زمین چسبیده است»؛ بنابراین باید به فرارو حرکت کرد، حال سؤال اینجا است که چطور می توان در رابطه با تبلیغ فرارو حرکت کرد؟؛ برای دستیابی به این مهم باید بدانیم که چطور در راستای اهداف ائمه معصومین(ع) تبلیغ مؤثر داشته باشیم و بدانیم که تبلیغ اثرگذار مبتنی بر شناخت معارف نورانی اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) هنگامی که به ایران آمدند، برخی گفتند که «چگونه امر شما را احیا کنیم»، امام(ع) فرمودند «اگر انسان ها زیبایی کلام ما را می دانستند از ما تبعیت می کردند»؛ بنابراین باید ابتدا معرفت نسبت به معصومین(ع) پیدا کنیم تا بتوانیم هم خودمان و هم دیگران را در راه استوار اهل بیت(ع) قرار دهیم.

گفتنی است، در این مراسم مداحی و دکلمه خوانی به زبان انگلیسی نیز از سوی مداحان صورت پذیرفت و در پایان حاضران بر سر سفره کرامت امام رضا(ع) پذیرایی شدند./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات