۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۱۵۹۶۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برتری ۴ شرکت کننده اناری در مسابقات قرآن کریم استان کرمان، بزرگداشت ۲۰ امامزاده شاخص استان کرمان همزمان با دهه کرامت، ساخت تربت خانه در بقعه بی بی گرامیه ماهان و سهم آب قناتی در کوهبنان وقف امامزاده سید سلیمان شد عناوین برخی از اخبار استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار اظهار کرد: 4 شرکت کننده قرآنی این شهرستان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان حائز رتبه برتری شدند و این شهرستان در مر حله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دو سهمیه کشوری را کسب کرد.

وی افزود: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در سیرجان در حالی برگزار شد که چهار نفر از شهرستان انار توانستند در این مسابقات مقام برتر را کسب کنند.

حجت الاسلام حسینی نوه بیان کرد: در این دوره از مسابقات 390 نفر از برگزیدگان شهرستان های استان در 10رشته قرآنی به رقابت پرداختند که با برگزاری مسابقات در بخش خواهران و برادران در رشته حفظ کل قرآن فاطمه اسفندمز رتبه اول،در رشته حفظ ۲۰جزء اعظم رنجبر کریمی رتبه اول، در رشته حفظ ۲۰جزء عاطفه ابولی رتبه دوم و در رشته دعا خوانی اکبر چاهخویی رتبه دوم این مسابقات را کسب کردند.

وی تصریح کرد: منتخبین اول قرآنی این شهرستان همراه با سایر نمایندگان استان به مسابقات کشوری قرآن کریم که شهریور ماه در شهرستان ارومیه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

بزرگداشت ۲۰ امامزاده شاخص استان کرمان همزمان با دهه کرامت

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت با بیان اینکه این اداره کل در این ایام برنامه های زیادی در استان اجرا می کند؛ افزود: هر ساله در دهه کرامت بزرگداشت امامزادگان را داریم.

وی ادامه داد: امسال برای 20 امامزاده شاخص بزرگداشت در حال برگزاری است که برنامه ها با اجرای قاریان بین المللی و کشوری، بیان سیره علمی و عملی امامزادگان، ارائه مقاله، تکریم از هیئت امنا و خادم، تکریم شهدای جوار امامزادگان و برگزاری مسابقات فرهنگی همراه است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه قرائت صلوات خاصه حضرت رضاعلیه السلام را که خوب هم نهادینه شده، در این دهه در بقاع متبرکه و در اوقات نماز پخش می شود؛ برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه های قابل ذکر در دهه کرامت عنوان کرد.

وی اعزام جمعی از روحانیون از دفتر اعزام مبلغ قم به بقاع شاخص، تلاش برای برپایی خیمه های معرفت، سلسله مباحث نمایشگاهی «شمیم ولایت» در امامزادگان و... را نیز از دیگر برنامه های دهه کرامت است و پخش مستند امامزادگان شاخص و یا مرتبط با امام رضا علیه السلام از صدا و سیمای مرکز استان نیز در حال پخش است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همکاری در برنامه های خدام آستان قدس رضوی در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: توزیع کتابچه «نگین هستی» همراه با مسابقه از دیگر برنامه های اوقاف در دهه کرامت است که تاکنون درخواست بیش از 10 هزار نسخه ای این کتابچه را داشتیم.

وی همچنین از آمادگی برای اعزام زائران بار اولی به حرم مطهر رضوی خبر داد و تصریح کرد: این برنامه برای نیازمندان و کسانی است که تا حالا مشرف نشدند و پیش بینی بیش از 250 تا 300 نفر را کردیم.

ساخت تربت خانه در بقعه بی بی گرامیه ماهان

اتحاد محرم زاده سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهر ماهان با تشریح روند عملیات عمرانی در بقعه متبرکه بی بی گرامیه گفت: عملیات ساخت تربت خانه بقعه متبرکه دردست اقدام است.

وی اظهار داشت: بقعه متبرکه بی بی گرامیه در منطقه کوهستانی کاظم آباد واقع شده است که در ایام تعطیلات آخر هفته با توجه به طبیعت گردشگری شهرماهان میزبان زائرین و مجاورین است.

وی با تشریح روند اقدامات اجرایی در این بقعه افزود: ساخت تربیت خانه بقعه متبرکه با مساحت170 متر مربع در حال اجراست و در آینده نزدیک گنبد فلزی آن با وزن 14 تن در ارتفاع 9 متر مربع بر روی تربت خانه نصب خواهد شد.

محرم زاده جدول گذاری یک هزار متر مربع از صحن بقعه و ایجاد فضای سبز جهت خدمات به گردشگران را از جمله فعالیتهای اجرایی عنوان کرد.

وی با بیان اعتبارات اختصاص یافته به طرح های عمرانی، به مشارکت خیرین بقعه ساز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح مودت و اعتبارات سازمانی اوقاف، تا کنون اقدامات مهمی در جهت توسعه طرح های عمرانی انجام شده است.

محرم زاده بیان اشت: رایزنی های با بخشداری شهر ماهان در خصوص تسطیح و آسفالت 7 کیلومتر از راه خاکی مسیر بقعه در دست اقدام است.

سهم آب قناتی در کوهبنان وقف امامزاده سید سلیمان شد

 رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان  از ثبت چهارمین وقف امسال این شهرستان با نیت امور امامزاده سید سلیمان(ع) خبر داد.

وی گفت: خانواده محترم امیدوار حق السهم خود از یک رشته آب قنات را به نیت مرحومه" کربلایی شهر بانو امیدوار"وقف کردند و در متن وقف نامه نحوه برداشت از سهم آب به تولیت اداره اوقاف شهرستان واگذار شده است .

مطیع دولت با اشاره به اینکه بیش از 4 هکتار زمین کشاورزی در تولیت آستان مقدس امامزاده است، تصریح کرد: از این مقدار سهم آب جهت آبیاری مزارع تحت کشت استفاده خواهد شد./۹۷۰۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات