۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۵۹۶۴
حجت‌الاسلام پناهیان:

دینداران واقعی از لذتی عمیق و ماندگار بهره می‌برند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: عمق لذت بردن در کشورهای غربی بسیار پایین است اما دینداران واقعی در دنیا و آخرت از لذتی عمیق و ماندگار بهره می‌برند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه در مراسم  اختتاميه دهه كرامت که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: دین برای دو مفهوم راحتی و لذت بردن انسان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه انسان بعد از رسیدن به آسایش سراغ لذت می‌رود، عنوان کرد: انسان باید به فکر قیامت و آخرت خود باشد در این زمینه امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند ای مردم من هر کاری کردن برای قیامت و تقرب به خداوند بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اولیای خداوند برای راحتی و لذت تلاش می‌کردند اما سطح لذت و راحتی آنها با آنچه در ذهن ماست تفاوت داشت، ابراز کرد: تفاوت دینداران با غیردینداران در نحوه انتخاب و رسیدن به لذت است، در حقیقت دینداران به یاری خداوند برای رسیدن به لذت راه بهتری را انتخاب کرده و به هدف یعنی همان لذت عمیق می‌رسند اما افراد بی‌دین مسیر را اشتباه رفته و به هدف نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: امروز هر آنچه را که دانشمندان مورد بررسی قرار می‌دهند به نفع دین تمام می‌شود، به عنوان مثال بسیاری از روان‌شناسان معتقد هستند که وقتی افراد از برخی لذت‌ها خودداری کند به لذت عمیق‌تر و بهتری دست پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: دینداران سطح راحتی و لذت خود را عمیق‌تر انتخاب کرده و برای آن زحمت و تلاش می‌کشند اما افراد بی‌دین این را قبول ندارند، افراد بی‌دین همچون انسان‌های نادانی می‌مانند که وقتی به آنها بگویی ورزش برای جسم و روح شما نشاط‌آور است خواهد گفت ورزش انسان را خسته می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: گناه نکردن همچون ورزش کردن دارای سختی است اگرچه به ظاهر مخالفت با لذت بردن است اما در حقیقت موافق واقعی لذت عمیق بردن است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عمق لذت بردن در کشورهای غربی پایین است چراکه در آنجا نگاه حریم و حجاب ندارد، در واقع آنها به لذت‌های سطحی، زودگذر و غیرعمیق راضی شدند و به فکر لذت عمیق بردن نیستند.

وی خطاب به دختران و پسران درباره انتخاب همسر، بیان داشت: در دنیا عشق و رابطه عاطفی بین دو نفر زمانی عمیق و ماندگار خواهد بود که هر دو عاشق معشوق مشترک داشته باشند در این صورت علاقه‌ای وصف ناپذیر نسبت به یکدیگر پیدا خواهند کرد./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات