۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۱۵۹۶۶
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

جشن میلاد امام هشتم و گلباران بارگاه منور رضوی برگزار شد

جشن میلاد امام هشتم(ع) پس از گلباران بارگاه منور امام رضا(ع) با حضور زائران و حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.
گلباران حرم رضوی در شب میلاد جواد الائمه (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم جشن بزرگ میلاد امام هشتم(ع) از عصر پنجشنبه با تجمع زائران و مجاوران حریم رضوی در عرصه میدان شهدا آغاز شد و پس از گلباران بارگاه منور امام رضا(ع) تا واپسین لحظات شامگاه میلاد آن امام همام ادامه پیدا کرد.

در این جشن بزرگ که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید و با سخنرانی ویژه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، هزاران نفر از عاشقان امام هشتم(ع) پیش از تشرف به مضجع شریف رضوی با تجمع در عرصه میدان شهدا، میلاد آن حضرت را گرامی داشتند.

مداحی مداحان اهل بیت(ع)، سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی و اجرای برنامه های ویژه میلاد با سعادت امام رضا(ع) با حضور هنرمندانی چون حامد زمانی و مجید اخشابی از برنامه های این قسمت از جشن بزرگ میلاد امام هشتم(ع) بود و پس از آن مردم با در دست داشتن شاخه های سفید گلایل به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش پایانی این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی، برگزار شد، طی سخنانی پیروی از رفتار و گفتار امام رضا(ع)، معرفت نسبت به جایگاه ولایی ایشان و ابراز محبت به آن حضرت را سه حق آن امام همام بر گردن شیعیان قلمداد کرد.

گفتنی است، گلباران حرم رضوی در دهه کرامت در دو نوبت برگزار می‌شود، در صبح میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) حرم رضوی از سوی بانوان و دختران مشهدی گلباران می‌شود و در شب میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) نیز مردم با شاخه‌های گل در حرم حضور می‌یابند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات