۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۱۵۹۶۹
در شب میلاد امام رضا برگزار شد؛

جشن زیر سایه خورشید در امامزاده سید مظفر بندرعباس

در شب میلاد سراسر نور ثامن الحجج علی بن موسی الرضا، مراسم جشنی با عنوان زیر سایه خورشید در امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد.
زیر سایه خورشید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، پرچم سبزرنگ متبرک گنبد نورانی امام رضا(ع) بر دستان خدام رضوی و در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، فضای امامزاده سیدمظفر(ع) را بیش از پیش عطرآگین تر کرد.

در ایتدای این مراسم که از استقبال خوب مردمی برخوردار بود دهقانی از خادمان حرم رضوی آیاتی چند از کلام وحی را تلاوت و سپس علی دیبا یکی دیگر از خادمان امام هشتم (ع)صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کرد.

سپس حجت الاسلام مرتضی وافی معاون فرهنگی مسجد جمکران در این مراسم با اشاره به آیه «یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون» گفت: انسان از لحظه متولد شدن و چشم به جهان هستی گشودن دائما بر سر دوراهی ها قرار می گیرد.

 وی در ادامه افزود: به همین منظور و بر طبق روایات، خداوند قدرت هایی نظیر تفکر و تعقل، اختیار و انتخاب، عزم، اراده و همت و استقامت به وی عطا فرموده و تمامی این موارد در وجود انسان های باعظمت نمود پیدا می کند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران تصریح کرد: خداوند نشانه و علامت هایی را برای هدایت و راهنمایی انسان در پیچ و خم های زندگی و گم نکردن مسیر حقیقی عطا فرموده که دعای ندبه یکی از این علامات است.

حجت الاسلام وافی در ادامه از دعای ندبه به عنوان یک دوره کامل تاریخ بشریت یاد کرد و افزود: ندبه نه فقط دعایی است که انسان با چند قطره اشک به پایان برساند، بلکه از آن افراد اهل دانش و مطالعه، انسان های اخرالزمان و جوانان عاشق امامت و ولایت است که با قرائت آن راه های روشنی را در پیچ و خم های زندگی فراسوی خود می گشاید.

وی همچنین اضافه کرد: در دعای ندبه، سیر تاریخ از بعثت انبیای الهی تا ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) مشاهده می شود و بهترین راهنما برای بشریت در انتخاب مسیر صحیح است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران ابراز داشت: شناخت اخلاق و رفتار و همچنین سیره زندگانی و تاریخ ائمه اطهار(ع) نیز از دیگر نشانه و راهنمایی است که خداوند عز و جل برای هدایت بشر عطا فرموده است.

وی با اشاره به فلسفه امامت امام رضا(ع) و حضور ایشان در کشور ایران اسلامی گفت: خداوند با این عنایت ویژه، حجت را بر بندگان خود تمام کرده تا در روز قیامت، کسی به بهانه عدم وجود راهنما و نشانه، گناهان خود را توجیه نکند.

حجت الاسلام وافی در ادامه از وجود ائمه اطهار و مرقد مطهر این بزرگواران به عنوان نعمت برای مومنان یاد کرد و گفت: همه باید قدردان این نعمات باشیم.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، گفت: امام رضا(ع) به عنوان عصاره تمام فضائل زیبای انسانی به خوبی توانست با نبوغ فکری خود پاسخ مستدل و منطقی به شبهات جهان اسلام دهد.

برگزاری مراسم ازدواج هشت زوج جوان به‌همراه اهدای جهیزیه، مولودی خوانی حاج رضا بذری، قرائت میثاق نامه از سوی خدام حرم رضوی، توزیع نذورات متبرک و زیارت پرچم از جمله برنامه هایی بود که در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید در امامزاده سیدمظفر(ع) برگزار شد.

کاروان خدام رضوی از روز پنجشنبه(5 مرداد) وارد هرمزگان شد و تا 13 مرداد در استان  حضور دارد و با سفر به شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف استان هرمزگان ضمن دیدار با مردم و فراهم نمودن زمینه زیارت از راه دور، برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و ... اجرا می کنند.

گفتنی است؛ امسال برای دهمین سال همزمان با دهه کرامت، با حضور خادمین رضوی، جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» با هدف ایجاد نشاط معنوی تحت عنوان 300 برنامه در 160 نقطه از استان هرمزگان، اقصی نقاط ایران اسلامی و 36 کشور جهان با شکوه هرچه تمامتر برگزار می شود./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات