۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۱۵۹۹۱
امام جمعه قم:

خط رفتاری و روحی شیعه را اهل بیت مشخص می کنند

آیت الله سعیدی با بیان این که خط رفتاری و روحی شیعه را اهل بیت تنظیم می کنند، گفت: شادی و عزاداری ما باید سبک شادی و عزاداری اهل بیت باشد و از اقدامات لغو و بیهوده پرهیز کنیم.
آیت الله سعیدی،امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه، امروز در حسینیه امام خامنه ای اداره  اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: روز جمعه سیدالایام و متعلق به امام زمان(عج) و همچنین امروز زادروز تولد عالم آل محمد امام رضا(ع) می باشد پس برای ما محترم است.

امام جمعه قم بیان داشت: ما باید برای انجام کار جهادی، نگاه به درون داشته باشیم و استعدادها و تخصص های داخلی را شناسایی کنیم.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) ابراز داشت: ۲ تفکر در جهت پیشرفت وجود دارد؛ نگاه به درون و نگاه به بیرون که این نوع نگاه همان طیف روشنفکری را شامل می‌شود که معتقدند ما باید از سر تا نوک پا فرنگی و غربی شویم.

وی ادامه داد: این پیشنهادی بود که آتاتورک به رضاشاه در کشف حجاب داد ولی می بینیم بعد از چند دهه هنوز کشورهای اروپایی به ترکیه روی خوش نشان نداده اند.

آیت الله سعیدی از دهه کرامت به عنوان دهه با برکت یاد کرد و عنوان داشت: مردم با حزن و غم اهل بیت آشنا بودند اما چگونه در شادی اهل بیت شادی کنند، تبلیغ اندکی صورت گرفته بود، مادحین با نحوه اجرای مولودی آشنا نبودند و اغلب لحن حزن و اندوه داشتند، با ظهور انقلاب اسلامی به این سنت های الهی اهمیت داده شد.

امام جمعه قم ابراز داشت: خط رفتاری و روحی شیعه را اهل بیت تنظیم می کند، هرچه غم خودشان بزرگ باشد باز هم غم اهل بیت را مقدم بر غم خود می دانند، این سنت را رسول الله در شهادت حمزه در جنگ احد آموزش دادند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: نحوه جشن ولادت گرفتن هم در اسلام متفاوت است، در گوش راست اذان، در گوش چپ اقامه از سوی عالم یا بزرگ فامیل که به ایمان و تقوای او اعتماد است، قرائت می شود.

وی مطرح کرد: شادی ما باید سبک شادی اهل بیت باشد که روح انسان را شاد می کند و سبب بطلان اعمال لغو و بیهوده می شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه بعضی ها با نگاه و سبک زندگی غربی در جامعه عمل می کنند اذعان داشت: گاه دیده می شود جشن طلاق که مبغوض ترین عمل نزد خداست با تاثیر از زندگی مادی گرایانه غربی انجام می سود که از نظر اسلام منفور است.

آیت الله سعیدی در پایان گفت: ما باید نسبت به خانواده، فرزندانمان و درآمدمان حساس باشیم و هر مسلمان موظف است سبک زندگی اسلامی را ترویج دهد./۹۷۰۵/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات