۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۱۶۰۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

توسعه حمل و نقل هوایی لازمه رونق بخشی گردشگری است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: توسعه گردشگری یکی ازمؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و این امر به واسطه ایرلاین‌های فعال در بخش خصوصی حاصل می شود.
دیدار مدیران آتا با هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مدیران شرکت هواپیمایی آتا ضمن تقدیر از تلاش‌های این مجموعه در ارائه خدمات به مردم کشور اظهار داشت: وجود هواپیمایی آتا در تبریز افتخار بزرگی برای مردم آذربایجان است.

وی با بیان این‌که توسعه ایرلاین‌های فعال در بخش خصوصی توانسته فضای رقابتی مطلوبی ایجاد کند که در نهایت منجر به ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده از سوی ایرلاین دولتی نیز شده است، گفت: توسعه حمل و نقل هوایی نقش مهمی در افزایش میزان گردشگران ورودی از خارج و داخل کشور به استان آذربایجان شرقی دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت عظیم اشتغال در بخش حمل و نقل ادامه داد: اشتغال زایی شرکت آتا در منطقه و راه اندازی پروازهای ویژه برای سهولت رفت و آمد مردم آذربایجان و تبریز به نقاط مختلف کشور مسأله مهمی است که باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به وجود برخی مشکلات و نواقص در این بخش تصریح کرد: مردم باید با نگاه به مسایل و حقایق موجود در کشور، نیمه پر لیوان را در مواجه با برخی کاستی ها ببینند و تشویق کنند تا مدیران متخصص و کاربلد این هواپیمایی با دلگرمی نواقص احتمالی را رفع کنند. 

وی با بیان این‌که توسعه گردشگری یکی ازمؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و این امر به واسطه ایرلاین‌های فعال در بخش خصوصی حاصل می شود، افزود: مدیران این شرکت بایستی با تلاش بیشتر هواپیمایی آتا را به الگویی در بین همه هواپیمایی های ایران و منطقه تبدیل کنند.

همچنین در این دیدار کاپیتان قدیمی، مدیر عامل هواپیمایی آتا با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی این شرکت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اظهار داشت: در برخی موارد مشکلاتی در صنعت هوایی کشور وجود دارد که ما نیز ناگزیر از این روند بوده و در ارائه خدمات مطلوب دچار مشکل می کند. 

قدیمی با اشاره به تحریم های صنعت هوایی کشورمان در سال های گذشته گفت: مشکلاتی که در سال های 90 تا 92 و تحریم هایی که کشورمان مواجه شد کار را در این عرصه سخت کرده والبته هنوز هم بطور کامل نمی توانیم از این مشکلات خارج شویم، در تلاش هستیم با اخذ مجوزهای بین‌المللی لازم، نوروز 97 شاهد راه اندازی خطوط هوایی جدید به مقصد چند شهر مهم اروپایی و روسیه از تبریز باشیم.

غلامرضا صادقیان، قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا نیز در سخنانی با اشاره به فعالیت های این شرکت اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آتا ظرفیت مناسبی برای استان آذربایجان شرقی است و با توجه به فراهم بودن بستر توسعه این شرکت، همه مدیران آتا برای ارتقای جایگاه با عزمی راسخ تلاش می کنند. 

وی با اشاره به برنامه آتا جهت خرید هواپیماهای کوچک 50 نفره در آینده نزدیک گفت: آتا به عنوان اولین ایرلاین در کشور خواهد بود که با هواپیماهای کوچک فرودگاه های فرعی و کم تردد مانند فرودگاه های مراغه، خوی، ماکو، پارس آباد و... را به فرودگاه اصلی مانند فرودگاه شهید مدنی تبریز وصل خواهد کرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات