۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۰۰۷
امام جمعه تبریز: 

دولت آستانه تحمل خود در برابر منتقدان را بالا ببرد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که دولت بایستی صعه صدر و تحمل خود در مقابل منتقدان را بالا ببرد، گفت: دولت با نظرات مخالفان خود آشفته نشود و بایستی همواره در بین مردم باشد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب بار دیگر بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توصیه کردند.

وی با بیان این‌که توصیه رهبر انقلاب رسیدگی به فقرا و بحث وحدت میان ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند این مسؤولیت را امانت الهی بداند و از این فرصت ارزشمند برای خدمتگزاری به آحاد جامعه بهره جوید.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دولت بایستی صعه صدر و تحمل خود در مقابل منتقدان را بالا ببرد، تصریح کرد: دولت با نظرات مخالفان خود آشفته نشود و بایستی همواره در بین مردم باشد، تا بتواند مشکلات کف جامعه را به خوبی درک کند، دولتمردان بایستی قدر نیرو های پرانگیزه انقلابی و حزب الهی را دانسته و تعامل با دنیا داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از مهم‌ترین توصیه های رهبر انقلاب به دولت دوازدهم را توجه به مسأله تولید و اشتغال دانست و گفت: امیدواریم دولت با واگذاری امور به نیروهای ارزشی، مشکلات کشور را حل کند، چراکه اعتقاد داریم اگر مشکل اشتغال حل شود؛ جوانان می توانند خودشان بدنبال تولید روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های جدید اعمال شده از سوی آمریکا اظهار داشت: از همان ابتدا مشخص بود که  آمریکا به هیچ تعهدی پایبند نخواهد بود، این تحریم ها نیز نشان داد که به توافق بین المللی پایبند نبوده و همواره به دنبال عهدشکنی در برابر برجام بوده اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اکنون این مورد اثبات شد، گفت: ملت آذربایجان منتظرند تا ببینند دولتمردان در مقابله با این تحریم ها چه تصمیمی می گیرند؛ هر چند تحریم تاثیری در اراده مردم ایران ندارد ولی مردم منتظر پاسخ محکم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 14 مرداد؛ سالروز صدور فرمان مشروطیت اظهار داشت: نهضت مشروطه پیامدهای مثبت و منفی مختلفی داشت که مفاهیمی مانند مجلس، قانون اساسی و آزادی از نکات مثبت آن بوده است، هر چند این مسائل با برخی پیامدهای منفی نیز همراه شد.

امام جمعه تبریز نابودی نظام سلطنتی و قطع سلطه بیگانگان و توجه به فرهنگ و ارزش های خودی را از دیگر تجربیات ارزشمند این نهضت برشمرد و ادامه داد: پیامدهای دیگری چون جایگزینی ملی گرایی به جای دین مداری و هرج و مرج در کشور از نکات منفی مشروطیت در کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تبریک فرا رسیدن 17 مرداد؛ روز خبرنگار اظهار داشت: این روز به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نام‌گذاری شده است، انتظار داریم اصحاب رسانه راه این شهید را الگوی خود قرار دهند و تنها به فکر منافع ملت باشند./935/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات