۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۱۶۰۳۰
امام جمعه پردیسان:

تحریم‌ها تاثیری در اراده مردم ایران نخواهد گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، ضمن انتقاد مجدد از تحریم‌های تصویب شده علیه ایران از سوی آمریکا،این تحریم‌ها را در تصمیمم و اراده مردم بی‌تاثیر دانست.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع)، اظهار داشت:‌ کنیه امام رضا(ع) از زیان امام حسن عسکری(ع) بدین معنا است که رضایت خداوند متعال از خلایق، وسیله‌ای برای امام رضا(ع) است، از این رو در صورتی که امام رضا(ع) از مردم راضی باشد، خداوند نیز از آنها راضی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که برای کسب رضای الهی باید رضایت امام(ع) به دست آید، ابراز داشت: تجسم غضب و رضای خداوند متعال در معصومین ظهور می‌کند. بنابراین معصومین(ع) شاخص، آینه و آیه رضایت خداوند هستند.

وی تصریح کرد: برای جلب رضایت امام معصوم(ع) باید سبک زندگی خود را بر اساس فرمایشات امام(ع) بنا کنیم  و با مراجعه به ادعیه مطالباتشان را محقق سازیم.

امام جمعه پردیسان عنوان کرد: مأمون ولیعهدی ر ا بر امام رضا(ع) تحمیل کرد اما پذیرش امام(ع) بر حکومت مأمون مشروعیت نداد بلکه امام رضا(ع) از این فرصت استفاده کرد تا معنویت را در کشور گسترش دهد، مدنیت را مهندسی کند، اهداف خود را ترویج داده و سبک مدیرتی خود را نشان دهد.

وی تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب را رکنی مهم در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با تنفیذ خود به مقام ریاست جمهوری مشروعیت می‌بخشد، بنابراین اگر معظم‌له حکم رییس جمهور را تنفیذ نمی‌کرد، رأی 24 میلیونی باطل محسوب می‌شد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: نظام ایران، جمهوری و اسلامی است بنابراین در صورتی که منتخبین مردم قانونی را تصویب کنند و سپس در صحن علنی آن را به تصویب برسانند اما شورای نهگبان آن را امضا نکند، آن قانون مشروعیت نداشته و قابل اجرا نخواهد بود.

وی با تأکید بر این که نظام ایران دینی است بنابراین قانون و مجری قانونش باید مشروعیت داشته باشند، اظهار داشت: رأی مردم در انتخابات نقش تمام کننده ندارد چرا که مردم جزئی از علت هستند نه تمام علت؛ مردم با آرای خود رییس جمهور خود را انتخاب نمی‌کنند بله آن را به رهبر معظم انقلاب معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید توسط مجلس سنای آمریکا، ابراز داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران چهل سال ایران را تحریم کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند با این حال بار دیگر با تحریم‌ها تکراری و بی‌تأثیر آمده‌اند تا شاید بتوانند این بار مردم ایران را تسلیم خود کنند./878/ ۲۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات