۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۱۶۰۳۸
امام جمعه بندرعباس:

رییس‌جمهور تذکرات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: رییس‌جمهور تذکرات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد تا هیچ گونه گزند و آسیبی به کشور وارد نشود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به شخصیت ممتاز امام رضا (ع) گفت: هر چقدر در درباره شخصیت سلطان توس علی بن موسی الرضا سخن بگوییم، باز کم است.

وی از حدیثی از امام رضا به عنوان چراغ راه برای بشریت یاد کرد و افزود: به فرموده امام رضا(ع)، دوست هر کس عقل اوست و دشمن هر کس جهل اوست، این حدیث حاوی اصل مهمی در زندگی انسان است که همه ما بخصوص جوانان باید به آن توجه داشته باشیم که به واسطه عقل کاری کنیم که در نزد خدا آبرومند باشیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری تصریح کرد: هر کشوری در برگزاری مراسم تحلیف برنامه خودش را دارد اما در ایران برگزاری مراسم تنفیذ اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر رهبری حکمی را تنفیذ نکند، اعتباری وجود نخواهد داشت.

آیت الله نعیم آبادی، تنفیذ را یک کار اعتقادی و تحلیف را یک کار تشریفاتی خواند و گفت: مشروعیت نظام، حکم تنفیذ است، هر یک از مقامات دولت هر کاری که کنند، ریشه آن در تنفیذ است، به این معنا که ولی امر که جانشین امام زمان (عج) است باید اجازه دهد.

تنفیذ یکی از نشانه‌های شعور ولایت است

وی، تنفیذ را جانمایه انقلاب و یکی از نشانه‌های شعور ولایت دانست و ابراز داشت: رییس‌جمهور، تذکرات رهبر معظم انقلاب را دستمایه کار خود قرار دهد تا گزند و آسیبی به کشور وارد نشود، هرکس که نظام را قبول دارد زیر چتر حمایتی قانون قرار دارد و باید از ظرفیت و توان او در مسیر ساختن کشور استفاده شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: در هفته آینده به طور مبسوط درباره اهمیت و جایگاه شواها و شهرداری سخن خواهم گفت، شورای شهر باید به دور از منافع فردی، بهترین شهردار را انتخاب کند.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل جهاد دادنشگاهی در سال 1359 اشاره داشت و آن را یک حرکت عظیم جهادی و فوق‌العاده خواند و گفت: به فرموده امام خمینی (ره) اگر دانشگاه‌های ما با حرکت معمولی بخواهد حرکت کند، با این عقب افتادگی هایی که داریم به جایی نخواهیم رسید اما جهاد دانشگاهی مصداق یک حرکت عظیم بود که جهاد علمی بوجود آورد و توانست بسیاری از نیازهای علمی کشور را در درون برآورده سازد.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای بسیار لازم تقویت دانشگاه‌های موجود است که باید دولت دوازدهم آن را جدی‌ بگیرد.

لزوم آشنایی بیشتر خبرنگاران با فرهنگ اسلام

امام جمعه بندرعباس به روز خبرنگار اشاره کرد و با تبریک به اهالی رسانه، تاکید کرد: در هر مکان حساسی که حاضر می‌شویم یکی از چهره‌هایی که وجود دارد چهره خبرنگار است و خبرنگاران در خبرهایشان دقت کنند و با فرهنگ اسلام بیشتر آشنا شوند تا بتوانند با تعهد کامل وظیفه خود را انجام دهند.

آیت الله نعیم آبادی به روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و با بیان اینکه سرنوشت فرزندان در دست مادران است و هیچ مادری نباید شیر خود را از فرزند خویش دریغ کند گفت: هیچ چیزی جای شیر مادر را نمی‌گیرد و اگر در این زمینه غفلت کند، زمینه بیماری‌های فراوانی در فرزند خود بوجود آورده است چرا که شیر مادر هم غذا است و هم دارو.

وی با تبریک هفته محیط‌بان و با تاکید بر اینکه ما نیاز به محیط سالم داریم و هر کس حق ندارد از روی هوس، جهل یا طمع محیط طبیعی را به هم بزند افزود: رعایت مقررات در نظام جمهوری اسلامی واجب و تخلف از آن حرام است و از همه مردم باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند و به محیط‌بانان در صیانت از محیط زیست کمک کنند./851/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات