۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۱۶۰۴۲
آیت الله دری نجف آبادی:

ریاست جمهوری بدون تنفیذ رهبر انقلاب مشروعیت پیدا نمی کند

امام جمعه اراک گفت: ریاست جمهوری بدون تنفیذ رهبر معظم انقلاب مشروعیت پیدا نمی کند و رهبر معظم انقلاب در این آیین تاکید ویژه ای به امر اولویت بندی در کارها کردند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، آیین تنفیذ ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: ریاست جمهوری بدون تنفیذ رهبر معظم انقلاب مشروعیت پیدا نمی کند و رهبر معظم انقلاب در این آیین تاکید ویژه ای به امر اولویت بندی در کارها کردند.

وی افزود: حالا زمان آن رسیده که همه بخش ها دست در دست هم دهند و امور را با جدیت تمام دنبال کنند. در این میان استفاده از تجارب یازده دولت پیشین می تواند کمک زیادی به گره گشایی در امور کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به برگزاری پرشور انتخابات با حضور گسترده مردم در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه اشاره و تصریح کرد: مراسم تحلیف رییس جمهور است فردا با حضور اعضای شورای نگهبان و سایر مسؤولان برگزار و در آن رئیس جمهور برای پاسداری از قانون اساسی سوگند یاد می‌کند و ظرف مدت دو هفته فرصت دارد تا کابینه جدید را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

دولت دوازدهم انتقادپذیری و اولویت‌بندی در پیگیری امور را مورد توجه قرار دهد

امام جمعه اراک با تاکیدبر اینکه دولت دوازدهم باید انتقادپذیری و اولویت‌بندی در پیگیری امور را مورد توجه قرار داده و از اقتدار و منافع ملی کشور با تمام توان دفاع کند، تصریح کرد: طبق تاکید و سفارش رهبری، امیدواریم تمام وظایفی که لازم است در دولت دوازدهم به منظور خدمت گذاری بهتر، تلاش مضاعف، جهاد همه جانبه علمی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجام پذیرد، عملی شده و از تجربه دوره گذشته نیز بهره گیری شود. از سویی دولت تعهداتی دارد که باید به آن طبق قانون عمل کند و از سوی دیگر مردم مطالباتی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند که بایستی به این مطالبات پاسخگویی شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مردم خواستار حل مشکلات اقتصادی، حاشیه نشینی، بیکاری، اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی هستند، اضافه کرد: این موارد کارهای بسیار بزرگی است که همت، راهبردهای کارآمد و نظارت اثربخش را می طلبد.

امام جمعه اراک بیان کرد: بیکاری دغدغه طیف کوچکی نیست بلکه چالشی است که جمعیت میلیونی در کشور با آن درگیر است و باید با همت و تلاش ویژه مسیری را طراحی و به انجام رساند که برآیند آن رونق تولید، اشتغال و تولید ثروت باشد.

وی تامین امنیت داخل کشور و مرزها را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه دولت باشد و ادامه داد: باید امنیت در کشور به گونه ای برقرار شود که دشمن در برابر قدرت ایران احساس ضعف کند.

توسعه خطوط ریلی در کشور

آیت الله دری نجف آبادی پشتوانه و محور همه حرکت ها در نظام اسلامی را دین مبین اسلام و قرآن، شخص رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی و مردم معرفی و خاطرنشان کرد: توسعه خطوط ریلی در کشور یکی دیگر از موضوعات مهمی است که با توجه به شرایط کشور بسیار لازم و ضروری است. دولت به جای بستن قرداد ۲۰ میلیارد دلاری در زمینه هواپیمایی می توانست ناوگان ریلی کشور را توسعه و تجهیز کند چرا که این موضوع برای همه مردم قابل استفاده بود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۱۰میلیون لیتر بنزین و سی ان جی در کشور مصرف می شود که اگر زیرساخت راه آهن پرسرعت فراهم شود، صرفه جویی بسیار زیادی در این حوزه صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود حادثه دلخراش مسجد امام جواد(ع) در هرات را یک حادثه تلخ دانست و افزود: این حادثه مسلمانان و آزادی خواهان جهان را داغدار کرد و از خدا خواهانیم که سردمداران ظلم در دنیا از جمله ترامپ کوبیدن بر طبل خشونت و تحریم به بهانه تسلیم کردن ملت ها را کنار بگذارند.

نبود تقوا و وجود بی اخلاقی را عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی

امام جمعه اراک نبود تقوا و وجود بی اخلاقی را عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و گفت: عواملی همچون فضای مجازی و هجمه های فرهنگی دشمن نیز در این مساله نقش زیادی دارند، همه باید تلاش کنیم با این عوامل مقابله شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: رویکرد اسلام این است که برای هدایت مردم از مسیر اخلاق و عبادت و آموزش و آگاه سازی بهره گرفته شود و چنانچه با این عوامل هدایت محقق نشد از برخوردهای قهری و مجازات استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را نیز گرامی داشت و تصریح کرد: امیدواریم  که فرهنگ رضوی و فرهنگ ولایی روز به روز مانند یک نهالستان بزرگ در سرزمین ما رشد کند و جامعه ما به عنوان یک جامعه ولایی از شفاعت محمد(ص) و آل محمد(ع) برخوردار شود.

شایان ذکر است سالروز نهضت مشروطیت و شهادت شیخ فضل الله نوری، حقوق بشر اسلامی و امت اسلامی، بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی، شهادت سرلشکر بابایی و سید عارف حسینی، شهادت خلبان امیر حسین لشکری، تاسیس جهاد دانشگاهی، ارتحال مرحوم آیت الله حائری، شهادت مظلومانه نوار شریف افغانستان و شهادت هشت تن از جمله شهید محمود صارمی و روز خبرنگار از دیگر مواردی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آن ها پرداخته شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات