۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۰۹۱
امام جمعه تبریز:

 تلاش آیت الله شبستری در اعتلای حوزه‌های علمیه فراموش نشدنی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حوزه علمیه جامع ثامن الحجج که هم اکنون مراحل احداث خود در فازهای مختلف را سپری می کند، یکی از یادگارهای ارزشمند آیت الله مجتهدشبستری در تبریز است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در مراسم جشن گرامیداشت سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در تبریز اظهار داشت: مکتب تشیع نجات‌‌بخش جامعه بشری از القائات انحرافی و شبهات اتقاطی مخالفان اسلام است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: رسول گرامی اسلام(ص) دو یادگار ارزشمند نزد امتش به امانت گذاشت که یکی قرآن و دیگری اهل بیت عصمت و طهارت است، بدین معنا که قرآن بدون ولایت و اهل بیت بدون قرآن نمی تواند موجب رستگاری امت اسلامی شود، بنابر این می توان به جرأت اذعان داشت که مفسران حقیقی آیات قرآن، ائمه اطهار هستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به توسعه حوزه های علمیه خواهران و برادران در سراسر استان گفت: حوزه علمیه جامع ثامن الحجج که هم اکنون مراحل احداث خود در فازهای مختلف را سپری می کند، یکی از یادگارهای ارزشمند آیت الله مجتهدشبستری در تبریز است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که آیت الله شبستری در اعتلای حوزه‌های علمیه فراموش نشدنی است، افزود: با اتمام پروژه، از آن عالم وارسته و امام جمعه سابق تبریز دعوت خواهیم کرد تا خود نسبت به افتتاح آن در تبریز حضور یابند، چراکه این پروژه عظیم به یقین یکی از اقدامات ماندگار و نشأت گرفته از آینده‌نگری آیت الله شبستری در استان بوده است.

وی نظم حاکم بر مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در دوران حضور آیت الله شبستری در استان را مثال‌زدنی و الگویی برای دیگر استان‌ای کشور دانست و گفت: اقدامات لازم برای ارتقای ظرفیت پذیرش مدارس علمیه خواهران در استان صورت خواهد گرفت و انتظار داریم خیرین در زمینه آستین‌ها را بالا بزنند.

امام جمعه تبریز تربیت نیروهای انقلابی، مؤمن و متعهد را یکی از وظایف خطیر حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: به یقین با مشورت از نکته نظرات علمای استان به ویژه آیت الله شبستری همتی مضاعف برای توسعه حوزه های علمیه منطقه خواهیم داشت و در این زمینه از حضور تمام خیرین استقبال می کنیم.

وی مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز را از دیگر یادگارهای ارزشمند آیت الله شبستری دانست و گفت: این مجموعه کم‌نظیر که متشکل از بخش های مختلف فرهنگی، مطالعاتی، پژوهشی و دینی است، حاصل تلاش چندین ساله نماینده سابق ولی فقیه در استان می باشد که مردم به یقین قدرشناس این زحمات هستند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات