۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۱۶۰۹۷
عضو هیات علمی جامعه الصمطفی العالمیه:

قرآن مظهر خداشناسی و عامل مشروعیت دین است

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: همانگونه که سعدی در بوستان و گلستان خود را نشان داده، بر اساس بیان امیر مومنان(ع) خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و این کتاب آسمانی مظهر خداشناسی است.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه الصمطفی العالمیه، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که قرآن کریم کلام خدا، نور و شفاعت الهی و آرامبخش برای دل امت هاست، گفت: این کتاب نورانی با هزینه زیادی در طول تاریخ اسلام امروز در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با بیان این که برای حفظ و صیانت از قرآن کریم شهدای فراوانی تقدیم و قاریانی در این راه جان خود را فدا کرده اند، تصریح کرد: در روزگار رسول خدا(ص) عده زیادی از قاریان برای صیانت از کلام وحی و ترویج و اشاعه معارف نورانی قرآن به شهادت رسیدند همانطور که در جنگ جمل نیز با آمدن تیری از سوی دشمن قرآن با سینه یکی از یاران امیر مومنان دوخته شد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که آزاده های چند وقت اخیر اسیر در عراق روزی چندین نوبت قرآن حفظ می کردند، بیان کرد: به حمد الله امروز سر سفره قرآن نشسته اید و رسالت های فراوانی بر دوش همه قرار گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که نخستین رسالت ما در برابر قرآن قرائت و تلاوت مستمر آن است، خاطر نشان کرد: در سوره مزمر در این خصوص آیاتی ارائه شده و بر اساس روایات معصومین شایسته است تا روزی چندین جزء قرآن بخوانید و انس با قرآن را هرگز از دست ندهید همانطور که در روایات نیز سفارش به قرائت 50 آیه پس از اذان صبح شده است.

وی با بیان این که امروز جوانان علاوه بر تسلط بر زوایای مختلف و متنوع فضای مجازی و دانستن اسرار و رموز آن، باید بیش از پیش با شیوه های نوین آموزش قرآن اشنا شده و در پرتو اساتید معارف نسبت به فهم و تفسیر آن همت داشته باشند، ابراز کرد: فعالان فضای مجازی تلاوت روزانه و مستمر قرآن را  در برنامه خود قرار دهند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که متاسفانه عده ای زندگی خود را در فضای مجازی صرف ریختن آبروی برادران مومن و یا دخالت در امور شخصی یکدیگر کرده اند که این پسندیده نیست، گفت: در قرآن و معارف آن تدبر کنید و نسبت به شان نزول و پیام و مفهوم هر یک از سوره ها عمیقا تامل کنید.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که خداوند متعال می فرماید اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم، کوه در برابر آن خاضع می شد، تصریح کرد: عده ای روحشان حتی از سنگ نیز سخت تر است و تحت هچ شرایطی از قرآن تاثیر نمی پذیرند.

وی با بیان این که سفارش قرآن به اقامه آن در متن زندگی امت هاست، خاطر نشان کرد: اقامه کردن دستورات قرآن در متن زندگی منوط به رعایت اخلاق، خوش رفتاری و خوش اخلاقی با یکدیگر، پرهیز از اسراف و اقامه احکامی همچون صلاه، صوم، حج، زکات و خمس است و باید تلاش کنید تا اهداف قرآن اجرایی شود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که همانگونه که سعدی در بوستان و گلستان خود را نشان داده، بر اساس بیان امیر مومنان(ع) خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و این کتاب آسمانی مظهر خداشناسی است، یادآور شد: مشروعیت دین از قرآن است و باید بر اساس بیان خداوند متعال در قرآن، ائمه معصومین را تکریم کنید.

حجت الاسلام رفیعی با انتقاد از نبود تفسیر معتبر در فضای خانه های امروز و یا فهم و تدبر عمیق در آیات نورانی وحی بیان کرد: قرآن در روز قیامت یا شاکی و یا شافع است و وای به حال کسانی که قرآن از آنان شاکی باشد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات