۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۱۶۱۰۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

دوری از معارف اهل بیت، عامل انحراف و تباهی است

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که متأسفانه دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از معارف دینی هر روز در باتلاق فساد و تباهی که خود ایجاد کرده بیشتر فرو می رود، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه نورانیت اهل بیت(ع) به یک کشور الگو در جهان تبدیل شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران جمعه شب در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا(ع) در ساری برگزار شد با بیان این که ائمه اطهار(ع) چراغ هدایت جامعه بشری هستند، گفت: ائمه معصومین(ع) با هدایت انسان ها به سمت دین و معنویت، جامعه بشری را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی رهنمون ساختند.

وی با بیان این که ائمه طاهرین(ع) چراغ راه، مصباح هدايت، معلم انسان ها و بهترين اسوه براي بشريت هستند، افزود: پيروي از ائمه معصومین(ع) و الگو قرار دادن سیره آن بزرگواران عامل سعادت و کلید نجات بشریت است.

استاد حوزه علمیه مازندران، وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس را عامل عزت و عظمت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در سایه سار اهل بیت(ع) امروز به یک جایگاه ارزشمندی در جهان دست یافته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بسیاری از دلدادگان آن حضرت با طی مسافت های طولانی در مشهد مقدس حاضر می شوند، تصریح کرد: حرم هشتمین امام شیعیان پناهگاهی امن برای انسان های درد آشنا است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که انسان های دردمند و گرفتار برای حل مشکلات و گرفتاری های خود به حرم امن امام رضا(ع) پناه می برند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) که به امام رئوف معروف است هیچ انسان دردمند و گرفتاری را دست خالی بدرقه نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود نوراني حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) براي ملت ايران همانند چراغ راه و آرام جان است، تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران با قدردان وجود مبارک این دو شخصیت برجسته جهان بشریت باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ملت ایران عزت و عظمتی وصف ناپذیر داده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سیره عملی آن شخصیت های بزرگ در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی با ما باشد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نباید حتی یک لحظه از معارف اهل بیت(ع) فاصله بگیریم، تصریح کرد: بهره گیری از معارف ائمه معصومین(ع) زندگی دنیوی و اخروی همه ما را تضمین خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر برنامه ريزي مناسب در جهت تبيين ارزش ها و آموزه هاي اخلاقي فرهنگ رضوي تاكيد كرد و با بیان این که همه ائمه معصومین(ع) مصداق بارز کرامت هستند، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای گسترش ارزش های اخلاقی و انسانی در جامعه امروز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز شیعیان رسالت سنگینی در حفظ و حراست از فرهنگ علوی و رضوی در جامعه امروز دارند، تصریح کرد: این فرهنگ اصیل بهترین راه مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان اسلام ناب است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز جبهه کفر و استکبار برای نابودی اسلام ناب توطئه ها و هجمه های سنگینی را طراحی می کند، خاطرنشان کرد: برای خنثی کردن این هجمه های سازمان یافته باید معارف تعالی بخش اهل بست(ع) در جامعه امروز به خوبی نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نباید معارف دینی در جامعه اسلامی غریب مانده و در حاشیه قرار گیرد، بیان داشت: معارف اهل بیت(ع) بهترین راه رسیدن به یک جامعه آرمانی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز شیعیان رسالت سنگینی در حفظ و حراست از ارزش های دینی در جامعه اسلامی بر عهده دارند، تصریح کرد: شیعه امروز هر چه دارد به برکت اهل بیت(ع) است که باید برای حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

حجت الاسلام حیدری از هشتمین امام شیعیان به عنوان مظهر رفعت و رحمت یاد کرد و با بیان این که سیره عملی آن حضرت الگویی برای مقابله با دشمنان و بدخواهان اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در مقابله با دشمنان اسلام ناب و حقیقی از هیچ فرصتی دریغ نکردند و با همه توان در برابر حکام وقت ایستادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) در زمان حیات خود مسأله ولایت و امامت را طرح و تبیین کردند، تصریح کرد: امروز مهم ترین عامل دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی این دو مسأله مهم است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امام رضا(ع) همواره نسبت به ظلم و استبداد حاكمان ظالم روشنگري مي كردند، ادامه داد: هشتمین امام شیعیان با همه توان برای حفظ و حراست از اسلام ناب و اندیشه های تشیع تلاش کردند.

وی با بیان این که و وجود مطهر و پاك امام رضا(ع) در ايران اسلامي چراغ پرفروغ مسير سعادت و كمال است، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه کرامت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان به یک کشور قدرتمند و اثرگذار در جامعه جهانی تبدیل شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هر چه از معارف ناب اهل بیت(ع) دوری کنیم به انحراف و تباهی نزدیک تر خواهیم شد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات و معضلات فعلی راهی جز بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) ندارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که متأسفانه دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از معارف دینی هر روز در باتلاق فساد و تباهی که خود ایجاد کرده بیشتر فرو می رود، تصریح کرد: اما در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه نورانیت اهل بیت(ع) به یک کشور الگو در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جبهه کفر بیش از سه دهه است برای نابودی این نظام دینی همه توان و تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: آمریکایی ها برای براندازی نظام اسلامی بسیاری از کشورهای جهان را با خود همراه کرده اما علیرغم همه توطئه ها باز هم بازنده میدان مبارزه بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت الهی و اهل بیت(ع) نیست، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به قدرت الهی تکیه زده و به همین دلیل هیچ قدرت جهانی یارای مقابله با ملت ایران نخواهد بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات