۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۱۱۴
حجت الاسلام ماندگاری:

تربیت توحیدی انسان را از اضطراب و انحراف نجات می دهد

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر اینکه تربیت توحیدی انسان را از اضطراب، انحراف و سقوط نجات خواهد داد، گفت: اگر می خواهیم تربیت توحیدی داشته باشیم باید اراده ما در راستای خدا و ولایت قرار گیرد و این یک اصل است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی رسانه ملی، شامگاه جمعه، 13 مردادماه، در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی که در شهرکرد در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه تنها پناهگاه مطمئن در عالم هستی، زندگی توحیدی است، تصریح کرد: تربیت توحیدی انسان را از سه عذاب الهی نجات خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه نخسین عذابی که به واسطه تربیت دینی از زندگی انسان دور می شود، اضطراب است، خاطرنشان کرد: این خاصیت دنیا است؛ انسان بدون تربیت توحیدی خواسته هایش بسیار می شود و امکانات و فرصتهایش محدود که خروجی این خاصیت چیزی به جزء اضطراب نیست.

رییس مؤسسه روایت سیره شهداء، انحراف را دومین عذاب دنیا و تعلقاتش دانست که به واسطه تربیت دینی و توحیدی می توان از شر آن رهایی جست و افزود: وقتی جاده تاریک باشد و انسان نیز برای حرکت نور نداشته باشد، به یقین منحرف خواهد شد.

این مقام مسؤول دنیا را یک جاده تاریک دانست و اظهار کرد: تربیت توحیدی نور زندگی ما است که انسان را از انحراف و اضطراب نجات خواهد داد.

وی سقوط را سومین عذابی دانست که به واسطه تربیت دینی از انسان دور خواهد شد و گفت: به یقین انسانی که بدون نور خدا در زندگی حرکت کند، سقوط خواهد کرد و از جایگاه رفیعی که خداوند برای او ترسیم کرده و او را اشرف مخلوقات قرار داده به پست ترین جایگاه ها نزول خواهد رسید.

حجت الاسلام ماندگاری، ولایت محمد(ص) و آل محمد(ص) را تنها معلم تربیت توحیدی بیان کرد و افزود: اگر می خواهیم در زندگی رشد کنیم و به مقصد نهایی برسیم و در یک کلام انسان بمانیم، باید در مسیر تربیت توحیدی قرار بگیریم و این همان چیزی است که همه روزه از خداوند متعال می خواهیم؛ «اهدنا الصراط المستقیم».

استاد حوزه علمیه قم، سه چیز مهم را لازمه تربیت دینی دانست و ابراز کرد: تربیت توحیدی یک زراعت مناسب است که برای به ثمر نشستن به کاشت، داشت و برداشت نیاز دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در تربیت دینی کاشت یعنی لقمه حلال، نطفه پاک و دامن با حیا داشتن، تصریح کرد: تمام توصیه های ائمه اطهار و قرآن این است کسی که لقمه و نطفه و دامنی پاک نداشته باشد، قابل تربیت نیست و به این خاطر است که در دین آمده عبادت 10 جز دارد و 9 جزء آن در کسب روزی حلال است.

وی با تأکید بر اینکه هر یک از اعضای خانواده باید متقاضی روزی حلال در زندگی باشند، اظهار کرد: درخواست روزی حلال از مرد خانه از سوی تک تک اعضای خانواده باید به صورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، کاشت را به معنای پرورش بیان کرد و ادامه داد: اگر کسی بخواهد درست تربیت شود باید اراده داشته باشد؛ خداوند متعال به انسان عقل و قدرت انتخاب داده است، اگر قدرت انتخاب او خط کشی نداشته باشد، درست انتخاب نخواهد کرد و آخرش خسران است.

حجت الاسلام ماندگاری، ولایت را خط کش انتخاب دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم تربیت توحیدی داشته باشیم باید اراده ما در راستای خدا و ولایت قرار گیرد و این یک اصل است.

وی با تأکید بر اینکه اراده خداوند متعال در اسلام تبلور پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اراده کتبی خداوند قرآن و اراده شفاهی او، ولایت محمد و آل محمد(ص) است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهداء، در پایان با بیان اینکه برداشت تربیت دینی یعنی آماده کردن خود برای بازار فروش، ابراز کرد: اگر محصولمان را طوری آماده کردیم که خوب باشد، به یقین تنها خریدارش خداوند متعال خواهد بود و این لازمه تربیت دینی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات