۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۱۶۲۱۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

راه مقابله با قدرت های ستمگر برخورداری از حکومت اسلامی است

آیت الله ممدوحی با بیان این که راه مقابله با قدرت های ستمگر زمان برخورداری از حکومت اسلامی و رهبری قوی و توانمند است، گفت: در بسیاری از آیات قرآن پذیرش حکومت ظالم و ستمگر مذمت شده است.
ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات دانش افزایی اساتید و طلاب در مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این که آیات و روایات نزدیکی به حکومت ستمگر را مذمت کرده اند، گفت: در قرآن کریم به تفصیل مطالبی در خصوص دوری از حکومت ظالم و طاغوت ارائه شده است.

رسالت مسلمانان تشکیل حکومت اسلامی با رهبری توانمند است

وی با اشاره به اثبات نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ادله اربعه در قرآن کریم تصریح کرد: در این کتاب آسمانی به صورت خاص در آیاتی بر وجود حکومت اسلامی و دوری از هر گونه حاکمیت ظالم و ستمگر تاکید فراوانی شده و مسلمانان وظیفه و رسالت دارند تا خودشان نسبت به تشکیل یک حکومت اسلامی و بر حق با رهبری عادل اقدام کنند.

راه مقابله با قدرت های ستمگر برخورداری از حکومت اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که راه مقابله با قدرت های ستمگر زمان برخورداری از قدرت و حکومت اسلامی و رهبری قوی و توانمند است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از آیات قرآن پذیرش حکومت ظالم و ستمگر مذمت شده و بر ضرورت مقابله و مقاتله با چنین حکومت هایی همواره تاکیداتی صورت گرفته است.

آیت الله ممدوحی با بیان این که حاکم دین مبین اسلام در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج)، فقیه جامع الشرائط است، اظهار کرد: از آنجایی که دین اسلام استمرار دارد بنابراین به تبع آن نیازمند فقیهی است که به سیاست های روز دنیا مسلط بوده، شجاع باشد، در برابر قدرت ها نهراسد و ساده اندیش یا تطمیع شده نباشد.

اختلاف بین تشیع و تسنن بر سر خلیفه است، نه خلافت

وی با بیان این که شیعه و اهل سنت هر دو به ضرورت حضور جانشین و خلیفه پس از رسول خدا(ص) برای در اختیار گرفتن امور اجماع داشته و در این خصوص اختلاف نظری بین آنان وجود ندارد، ابراز کرد: اختلاف میان تشیع و تسنن در خصوص خلیفه نه بحث خلافت است و همه معتقدند که باید پس از نبی مکرم اسلام(ص) خلافتی وجود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تسنن آنانی را که پس از نبی مکرم اسلام(ص) حکومت را به دست گرفتند خلیفه می دانند و حتی حاکمان فاطمیون در مصر را نیز به عنوان جانشین رسول خدا(ص) عنوان می کنند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که  مدیر سیاسی، اقتصادی و یا اجتماعی در صورت نبودن بر منصب خود حتی برای مدتی کوتاه جانشنین و خلافت تعیین می کند تا امورش رسیدگی شود، گفت: اکنون ممکن نیست رسول خدا(ص) برای امر مهمی آنهم اداره حکومت اسلامی با آن درایت، فردی را پس از خود معین نکرده باشد.

حکومت اسلامی توانمند در ایستادگی برابر تهاجم دشمنان و رقابت پایاپای با قدرت های دنیاست

وی با بیان این که باید همه احکام دین مبین اسلام و دستورات الهی در جمهوری اسلامی پیاده شود و پایبندی تنها به بخشی از این احکام کافی نیست، تصریح کرد: قطعا باید تلاش کنیم تا همه احکام در جمهوری اسلامی پیاده شود اما باز هم با اجرای همین حدود از آن می بینیم این نظام بخشی از آسیا را تحت اداره خود درآورده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تلاش برای مرتفع سازی مشکلات داخل کشور بیان کرد: در صورتی که با عنایت خداوند متعال همه احکام اسلامی در کشور پیاده شود هیچ نظامی جراتی برای نگاه کردن به ایران اسلامی را پیدا نمی کند.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: البته تاکید اسلام بر تشکیل حکومت دینی و اسلامی بر همین اساس بوده چراکه با رهبری توانمند، فقهای جامع الشرائط و مراجع تقلید بصیر که عامل به احکام هستند، دیگر این دین توانایی تقابل با تهاجمات را دارد و می تواند با قدرت های برجسته علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رقابت پایاپای داشته باشد./۸۶۴/پ201/ب1

ارسال نظرات