۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۱۶۲۲۱
لاریجانی:

‌مردم‌سالاری اصل بی‌بدیل نظام اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه انتخابات در جمهوری اسلامی، گفت: تعدد انتخابات‌ها و مشارکت همیشگی مردم در تعیین سرنوشت خود نشان دهنده عمق مردم‌سالاری در کشور است.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه ۱۴ مرداد در مراسم تحلیف رئیس دولت یازدهم در صحن مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت امام رضا(ع) و خیرمقدم مهمانان داخلی و خارجی،گفت: امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال است.

لاریجانی عنوان کرد: حضور بیش از 42 میلیون نفر و در انتخابات نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی اصل بی بدیل در حکمرانی است.

وی بیان داشت: از ابتدای نظام انقلاب اسلامی، ملت ایران در 36 انتخابات شرکت کردند، که در اولین انتخابات 98 درصد به انقلاب اسلامی رأی دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: 5 انتخابات مربوط به مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستاها نشانگر عمق مردم سالاری دینی است. اصولا مشارکت مردم در تمام مسائل نشان دهنده عمق مردم‌سالاری دینی در کشور است.

لاریجانی گفت: شرکت 72 درصدی مردم نشان از تعلق خاطر مردم به نظام اسلامی است، که از دور اندیشی پیشوای ملت ایران و که با این تدبیر راه را برای چرخش نیروها فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: تجربه 4 سال گذشته تلاش مجاهدانه ای را برای حل مشکلات کشور ایجاد می کند در فضای آشفته منطقه ایران از وضعیت خوبی برخوردار است. امیدواریم دولت نیز در ۴ سال پیش‌رو بتواند موفق عمل کند و مشکلات را برطرف نماید./۸۰۷/
۲۰۲/ب2

ارسال نظرات