۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۲۲۸
رئیس قوه قضائیه:

ایران سکاندار مردم سالاری دینی در منطقه است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده که سکاندار مردم سالاری دینی در منطقه است.
                                صادق آملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا عصر امروز شنبه ۱۴ مرداد در مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم در صحن مجلس شورای اسلامی، با تبریک و تهنیت میلاد امام هشتم امام رضا(ع)، گفت: امید که خداوند قلب ما با نور اهل بیت(ع) منور کند، از حضور پرشکوه مردم که با شرکت بیش از 40 میلیون نفری در انتخابات ریاست جمهروی جمهوریت ایران را به رخ عالم کشیدند و با گذشت 40 سال پای آرمان های نظام خود ایستادند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با وجود توطئه های مستمر دشمنان، با حضور مردم همیشه در صحنه به حیات مقتدرانه خود ادامه می دهد.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: مسؤولان این کشور با اتکا به آراء عمومی بر مسند خدمت قرار می گیرند و بر اساس اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف است که همه امکانات خود را برای خدمت جلب کند.

وی بیان داشت: اینجانب به عنوان رییس قوه افتخار می کنم که با امروز ایران با اتکا به تمدن و دین خود توانسه سکاندار استقلال و آزادی و مظهر مردم سالاری دینی در منطقه و جهان باشد.

وی درباره اصل مردم سالاری، بیان داشت: مردم سالاری دینی نظامی سیاسی مبتنی بر ارزش های اخلاقی است فلسفه ان دقیق با هستی شناسی دقیق است. قانون اساسی نیز نظام مبین این نظام سیاسی است با تحلیف این نظام باشکوه دوره جدیدی در کشور گشوده می شود.

رئیس دستگاه قضا عنوان داشت: رئیس جمهور از جمله اموری که به آن ملتزم می شود، این است که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد.

وی گفت: پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی اصولی دارد که مترقی و جامع الاطراف است که با رأی 98 درصدی مردم به تأیید ملت رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: بنیادی ترین مبنای قانون اساسی نگاه توحیدی است که در اصل دوم قانون به آن تصریح شده است که جمهوری اسلامی نظامی بر پایه ایمان به خدا، لا اله الا الله و لزوم تسلیم در برابر امر او است.

وی در پایان گفت: نگاه توحیدی در روابط بین الملل می گوید از هیچ قدرتی جز خدا نترسید، نگاه توحیدی می گوید باید عزت را نزد خدا جست و هدف از حکومت را رشد دادن انسان به عدالت فرا خوانده و همین نگاه توحیدی بندها را از انسان باز می کند./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات