۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۱۶۲۶۷
مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه اصفهان خبر داد؛

برگزاري همايش اساتيد حوزه هاي علميه در استان اصفهان

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه اصفهان از برگزاري همايش اساتيد حوزه هاي علميه در استان اصفهان خبر داد و گفت: اين همايش داراي هشت کارگروه است.
حجت‌الاسلام عبدالامير خطاط

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام عبدالامير خطاط، بعد از ظهر امروز در ديدار با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، با اشاره به اينكه حوزه انقلابي يكي از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت: وجه تمايز بين حوزه علميه انقلابي و حوزه علميه سكولار در دستور كار حوزه هاي علميه اصفهان قرار گرفته است.

وي، فعاليتهاي بسيج طلاب حوزه علميه را قابل تقدير دانست و افزود: بسيج طلاب و روحانيون از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران فعاليت خودش را از زير مجموعه بسيج اقشار و در کنار ساير اقشار بسيج کشور آغاز كرده است و فعاليتهاي خود را با قدرت و صلابت ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام خطاط با اشاره به چگونگي تشكيل و تأسيس بسيج اساتيد حوزه علميه و فعاليت آن تحت نظارت نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه، اظهار داشت: بسيج اساتيد سطح عالي حوزه علميه نه در عرض بسيج ساير اقشار، بلکه به صورت مستقل و تحت نظارت نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کاشان فعاليت خودش را آغاز كرد اين نها ابتدا در حوزه علميه قم و سپس در کاشان شکل گرفت.

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه اصفهان، وجود ارتباط دو سويه با نظام را از مهمترين اهداف تشكيل و تأسيس بسيج اساتيد سطح عالي و نخبگان حوزه علميه دانست و يادآور شد: امروز بسيج اساتيد سطح عالي و نخبگان حوزه علميه نه تنها در بحث فرهنگ سازي نيز فعال شده است بلكه فراتر از آن وارد عرصه توليد علم شده است.  

حجت‌الاسلام خطاط همچنين به حضور اساتيد تراز اول حوزه هاي علميه استان اصفهان در همايش مشهد مقدس نيز اشاره كرد و اظهار داشت: در اين همايش پنجاه نفر از اساتيد سطح عالي حوزه‌هاي علميه استان اصفهان شرکت داشتند که از اين تعداد هشت نفر از اساتيد از حوزه علميه کاشان بودند.

وي در ادامه از برگزاري همايش اساتيد حوزه هاي علميه در استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين همايش داراي هشت کارگروه  است که يکي از اين کارگروه ها، کارگروه حوزه انقلابي و حوزه سکولار است که فعاليت اين کارگروه آغاز شده است و ادامه دارد.

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه اصفهان، لزوم فعاليت اين کارگروه در شهرستان کاشان را يادآور شد و گفت: امروز حوزه انقلابي يكي از دغدغه رهبر معظم انقلاب است چرا كه برخي افراد نگاه ديگري به نظام و حوزه‌هاي علميه دارند و در صدد توسعه اين نگاه هستند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات